Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 6.4.2017
Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.


Oficiální požadavky hry

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5 3570 nebo AMD FX-6350
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 55 GB volného místa
  • Grafická karta: NVIDIA GTX 660 2GB nebo AMD Radeon HD 7850 2GB

Doporučená sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 10
  • Procesor: Intel Core i7-4790 or AMD FX-8350
  • Operační paměť: 16 GB RAM
  • Pevný disk: 55 GB volného místa
  • Grafická karta: NVIDIA GTX 1060 3GB nebo AMD RX 480 4GB

Minimální požadavky hry nevypadají nijak krvavě, ale jsou mírně vyšší než je obvyklé – hlavně co se týče požadavků na procesor. 8GB operační paměti je dnes již běžné minimum u her, ale minimálně 55GB volného místa na disku je mírně vyšší požadavek. Grafická karta opět stačí i se slabším čipem, ale jako naprosté minimum je požadováno 1GB VRAM (model HD 7850 se dělal i ve verzi 1GB a na něm opravdu žádnou hitparádu nečekejte i na minimální detaily).

V doporučených požadavcích je opět dnes již standardně Intel Core i7 xxxx vs. AMD FX-8xxx. V tomto případě Core i7 4790 vs. FX-8350, což jsou dva nesrovnatelné procesory, alespoň podle mého testování her v rozborech. Mírně výkonější a přetaktovaný FX-8370 ve všech rozborech vždy jasně prohrával i se starou generací SandyBridge – procesorem Core i7 2600K. 16GB operační paměti je také spíše vyšší požadavek na kapacitu, ale v dnešní době se v herních sestavách dá taková kapacita považovat za standard. Doporučená grafika na vysoké detaily je pak GTX 1060 od NVIDIA anebo AMD Radeon RX 480 - dnešní běžné mainstreamové grafické karty.

Testovací sestava

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Hlavní testovací PC prošlo mírnou změnou a testovací platforma je založena na modernějším chipsetu Intel Z170. Sestavu pohání procesor Intel Core i7-6700K. Operační paměti je celých 32 GB – to by mělo zajistit hladký chod všech nadcházejících her. Hry jsou instalovány na 1TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Do budoucna počítáme s doplněním o mainstreamovou a oblíbenou geforce GTX 1060 – 6GB model, která by byla vhodnější na testování her s vyššími požadavky na VRAM – což je i dnešní případ.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 6700K. Operační paměti je dnes již téměř minimálních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na DX12. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry s podporou stále aktuálního DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Mass Effect Andromeda umožňuje změnu detailů přímo během hry, ale u spousty detailů vyžaduje restart hry.

Z důvodu nutnosti restartovat hru u některých detailů není úplně vše testováno s přesností na pixel, ale jako vždy byla snaha o co nejpřesnější zaměření stejné pozice pro screenshoty.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 960 při následujícím referenčním nastavení detailů (V-SYNC byl deaktivován v ovladači grafické karty). Jedná se o profil detailů Ultra. Textury ale musely být sníženy na úplné minimum – aby výsledky detailů neovlivňovalo přetěžování PCI-E sběrnice. Bohužel i tak se na limit paměti naráželo a velice často kvůli tomu musela být hra ukončována.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
54 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.