Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 4. 2017 03:00 28

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – filmový šum, aberace, měřítko obrazu 6. Vliv nastavení – kvalita textur, AO, post-processing
7. Vliv nastavení – AF, světla, stíny, efekty 8. Vliv nastavení – modely, shadery, terén, vegetace 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr 12. Nvidia Ansel – galerie obrázků

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty. V ovladačích grafické karty lze vynutit kvalitnější AF filtr anebo i vyšší stupeň AF, pokud hra nepodporuje maximálních 16x. Také umožňují aktivovat transparentní Antialiasing, ten ale funguje jen u her s podporou MSAA a ty se v poslední době již téměř nevyskytují.

Mass Effect Andromeda opět patří mezi hry, kde není možné aktivovat MSAA vyhlazování hran. Je nutné se opět spolehnout na post-processing metody. Také díky tomu není možné aktivovat TRAA vyhlazování přes ovladače. Ve hře je přítomné TAA vyhlazování hran, které téměř nahradí TR-MSAA a tak v pohybu jsou i transparentní textury klidné. Nevýhodou je pouze vyšší rozmáznutí obrazu možný ghosting v pohybu objektů (počítá se s více snímky za sebou).

Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.

16× High Quality AF

Dnešní hry, až na výjimky, zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Nvidia grafické karty:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Mass Effect Andromeda. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD grafické karty:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


 

Jak už bylo zmíněno – hra umožnuje aktivovat plnou úroveň AF ve hře a ta opravdu funguje na veškeré povrchy, takže aktivace 16x HQAF by zde teoreticky neměla mít výrazný vliv na obraz. Zameřil jsem se tedy spíše na rozdíly mezi AMD a Nvidia grafickými kartami. V tomto ohledu tedy pouze na Radeon R9 290 vs. GeForce GTX 980Ti. A výraznější rozdíly ve filtraci nebyly nikde pozorovány.

GTX 960 Ti kvůli nutnosti snižovat detaily textur na minimum nemá v této kapitole smysl testovat. Advanced Tweaking je určen hlavně pro vylepšení kvality obrazu mimo možnosti nastavení hry. Zvyšonání kvality AF filtrace na Low texturách je nesmysl.

Vlivu na obraz si můžete všimnout na následujícím porovnání – jak vidíte, rozdíl je jen minimální – takto agresivní ostrá textura je při 16x HQAF jemněji filtrována a nepůsobí v pohybu tak rušivě (shimmering). Ovšem to je opravdu jediný, téměř neviditelný, rozdíl.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)

Výkon se aktivací 16x HQAF také nezměnil. Aktivace 16xHQAF přes ovladače v Mass Effect Andromeda není příliš potřebný, ale pokud máte HQAF stále v ovladači aktivní, nemusíte se bát poklesu výkonu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama