Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný
Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný
autor: Lucie Jiříková , publikováno 28.3.2017
Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Kultovní série akčních sci-fi RPG se v nejnovějším díle odpoutala od svých kořenů a společně s hlavními hrdiny se v kryobankách vydala najít novou galaxii. Andromeda je plná tajemství a otevřenější rozlehlý svět láká k pečlivému zkoumání. Nedá se ale říct, že takový přístup novému dílu svědčí.


V Mass Effect: Andromeda převládla snaha o zavalení hráče co největším počtem misí před snahou přinést mu zábavu v té nejvyšší kvalitě. Mise v Mass Effect: Andromeda jsou k uzoufání repetitivní, příběh čitelný a vůbec ničím vás nepřekvapí ani zasazení.

Mass Effect: Andromeda mi po většinu času přišla jako takové hutnější MMORPG, v němž převládla kvantita nad kvalitou. Tvůrci se nás rozhodli zavalit stovkami misí, které se pořád opakují, a už je nějak nenapadlo, že dělat něco po stopadesáté první není zrovna radost.

Mass Effect: Andromeda je tak pro mě nakonec podobným zklamáním jako Mafia III – přechod hry do otevřenějšího herního světa a fádní mise vás brzy přestanou bavit a vy si postesknete po původním sevřenějším konceptu hry.

Připadá mi, že v dnešní době se místo kvality zážitku vyhouplo do popředí měřítko délky herního zážitku. Že hra je nyní hodnocena podle toho, aby byla co nejdelší a nejvolnější. A že pak už nikoho nezajímá, zdali se hráč opravdu baví. Alespoň tedy herní vývojáře, kteří nám opakovaně přinášejí obrovské, nemastné neslané nic. Tímto směrem se rozhodla jít i Andromeda a došlo tak k pošlapání toho, v čem dříve série Mass Effect vynikala. Zároveň s tím však nedokázala přinést něco, čím by nás zaujala tak, jako některá z předchozích her. Byť s tím někteří z vás asi nebudou souhlasit, doporučuji vám, abyste za tohle plnou cenu rozhodně neplatili.

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný



Tagy: hry  hra  RPG  akční RPG  akční  Mass Efect  Andromeda  Mass Effect: Andromeda  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.3.2017 06:53:17   31.186.189.xxx 313
No, dneska ráno ve vlaku jsem četl recenzi v Levelu. Na dost věcech jste se shodli, myslím, že klady a zápory byly Vámi vypíchnuty dobře..
Mám z té hry smíšený pocit, přijde mi to jako ztracený potenciál...
28.3.2017 07:17:01   87.197.169.xxx 22
https://www.youtube.com/watch?v=7KWkao73HuU
28.3.2017 08:08:53   81.30.247.xxx 242
Nabízí se otázka: "definujte AAA hru" Podle mě to měla být vždycky hra, která chytne masu lidí, příběhem a hratelností vzniknou fankluby, diskuzní fóra apod... Později přibylo označování Áčkových titulů hrám do kterých herní studia vložili nejen silný příběh, ale i pěknou grafiku v co největším rozlišení.

Dneska se AAA titulem označují všechny hry, které vypadají pěkně s vysokým rozlišením textur i když příběh a hratelnost nula. Domnívám se že by takové hry měly být označovány jako BBB tituly, protože pěknou grafiku má dnes každá druhá hra.

A ještě si dovolím poznámku, když si srovnám tuhlenctu Andromedu a Star Citizen a třeba staré starwars jedi knights tak ty nové hry mají jeden vážný nedostatek a to, že všechny budovy, zařízení a objekty jsou čisté, vyleštěné jak psí kulky. Copak tam neprší? Copak tam nefouká vítr s prachem? I v blbé koridorovce doom4 použili navátý písek a vytvořili "binec" a základny zaprášené bordelem. Tady z těch naleštěných základen se mi chce zvracet.
28.3.2017 09:15:59   62.77.119.xxx 151
AAA hry jsou definované rozpočtem a propagací (a s tím spojeným rizikem prodělku pokud se neprodají): https://en.wikipedia.org/wiki/AAA_(video_game_industry)

Vůbec to nemá co do činění s jejím úspěchem nebo kvalitou. AAA hra by byla svého času třeba ET - přestože to byl šunt a propadák.
28.3.2017 09:59:58   37.221.252.xxx 111
Přesně. Dřív to byla příznak nějaké kvality, dnes je to jen a pouze značka toho, že se 4/5 celkového rozpočtu nalijou do propagace a podpory prodeje. I herní novináři mají koule v kleštích, protože když vyjde nějaká AAA sra*ka, nemůžou ji úplně shodit, protože by pak od vydavatele nedostali klíče zdarma. Takhle by za chvíli museli kupovat všechny hry za svoje a tolik ta novinařina nejspíš nenese (nebo ti to každý herní novinář takhle předloží).
Stačila mi komedie na českém herním webu, kde dělali gameplay a průse*ovým částem se vyhýbal (někde neseděla animace? - hned uhnul obrazem aby nebyla vidět). Tím jak byl gameplayer relativně čerstvý v novinařině se neuměl ani moc obratně vyjádřit jaká ta hra vůbec je, jak na něj působí. Uplně jsem cejtil jak chtěl říct že je to vlasně úplně blbý, hnusný a plný bugů, ale přitom musel říkat že to sice není úplně super, ale jinak docela fajn.
28.3.2017 10:38:04   178.17.1.xxx 41
Udělat realistickou "patinu" je mnohem těžší, než cokoliv jiného.
28.3.2017 12:24:33   213.211.33.xxx 41
Právě proto by se tím měl spíše AAA titul zaobírat. Proto jsem vypíchl ten star citizen, kterej na to kašle a bude to stejné fiasko jako no mans sky.
28.3.2017 12:44:08   178.17.1.xxx 05
NMS a SC jsou úplně jiné hry.
28.3.2017 13:18:10   213.211.33.xxx 45
měl jsem to potěšení se star citizen a tak obludně prázdná hra to je, tetris je zábavnější.
28.3.2017 14:06:18   178.17.1.xxx 12
Kdy? Vždyť je to stále nedodělané. Samozřejmě je otázka, jestli to někdy opravdu vydají...
28.3.2017 15:13:48   46.33.112.xxx 23
Je to tak proto, aby si to zahrála i děti s RX460 na high 720p = konzole. Holt špína stojí výkon.
28.3.2017 17:29:12   212.109.177.xxx 51
SC se na konzole "zatím" neplánuje... jak sám vývojář už před 4mi lety pravil, nehodlá oskávat hru kvůli podřadné platformně...
2.4.2017 09:15:17   81.200.56.xxx 01
Star Citizen na to nekasle, maji perfektne zpracovane opotrebeni vseho...od lodi az po rucni zbrane. Nez zacnu kritizovat, tak si aspon zjistim fakta.
28.3.2017 10:59:25   185.137.17.xxx 2929
Recenzenty dost dobře nechápu. Když opravdu objektivně zhodnotím hru. Úkoly, povahu misí a diverzitu úkolů a excelentní kontext prakticky všeho co děláte a solidní příběh. Když pominu menší technické problémy, špatně a nepřehledně zpracované menu hlavně pak inventář. Tak...

Nudné prostředí? Každá lokace je naprosto jiná, světy jsou bohaté na různé úkoly a nudné přejezdy jsou vyplněny minihrou s těžbou takže se opravdu stále někde něco děje. Prostředí nudná rozhodně nejsou.

Zadaní misí se právě příliš neopakuje a řešení už vůbec ne. Zvláště v kontrastu s Ubisoftími věžemi a napříč všemi jejich hrami je vidět co znamená repetetivní úkoly. V MEA je dobře vidět, že i když po 4. spouštíte "Vault" ani jednou to není stejné. Nepřeji si nic prozrazovat ale je vidět, že se prostém kopírování úkolů mezi planetami v drtivé většině případů šikovně vyhnuli nebo úkoly obměňovali alespoň natolik aby zůstali stále čerstvé.

Otevřený herní svět jako nevýhoda? Ještě s tou dětinskou degradací "polootevřený". Každý ten "polootevřený" svět je herním obsahem tak celé Fac Cry 4. Každý odlišný s úchvatnou grafikou, zajímavým přístupem k "Levoluci" po aktivaci Vaultů. A na mé standardy velmi šikovně integrovaným příběhem, který je stále v kontextu a tím udržován při životě (S tímhle zápasil Fallout4).

S hodnocením prostě nejde souhlasit.

Mám pocit, že všechny české recenze nepíšou recenzi na hru ale opakují IGN s přídaním svého gameplay postřehu. IGN jakožto proflákle neobjektivní, se mstí EA za nevydávání pre-release kopií po vzoru UBI.

Máme možnost srovnání. Obsahově, zpracováním když srovnám s hrami, jež po mě chtěli stejnou nákupní cenu. Far Cry 4 cca stejně problémové ale obsahem cca 1/10 MEA. Call Of Duty infinite Warfare rozdrceno - na prach ani jsem to nedohrál, Watch Dogs :-D 1 příběh odpad a totalní klišé k tomu, WD2 kě mě nepřinutila ani ke koupi. Všechny tyhle hry jsou měřitelně horší kratší a je v nich daleko méně kreativity mají mít lepší hodnocení? Tak to ne!

Jediná hra, se kterou lze dle mého MEA srovnávat je Metal Gear Solid 5 Phantom Pain. MGSVPP je pro pro mě jednoznačně 10/10 materiál0. V MEA je oproti MGSV místo 2 "světů" 5 cca stejně velkých a desítky zvláštních lokací.

Na hře je patrné, že vývojáři měli 2 možnosti. Udělat menší odladěnou hru nebo jí opravu až po střechu naplnit daty, detaily a obsahem.

Na základě cca 30hodin a 2kolonizovaných světů se 3.z5 na 14% je dle mého správné hodnocení:
+ Zvukové efekty a kvalita ozvučení posunuje laťku hodně vysoko.
+ Pocit pohybu po galaxii.
+ Umělecké zpracování a WoW momenty
+ Dostatečná rozlišnost úkolů a perfektní kontextové podání vzhledem k vašemu úkolu.
+ Otevřené a pohlcující různorodé světy
+ Množství detailů a péče věnovaná informacím od charakterů po položky ve hře.
+ Vytváření zbraní a brnění a mnohočetné kombinovatelné variace.
+ Jízdní vlastnosti a zábavnost "space roveru" Nomad.
+ Velmi slušná optimalizace!
+ Krásná grafika, i když trochu více kreslená.
- Nepřehledné vytváření zbraní a brnění a špatně zpracovaný inventář a menu celkově.
- Různé chyby indikují "late beta" zpracování dlouhodobý standart u EA :-(
- Score patří k těm slabším ze série ME, stále opravdový nadstandart.
- Animace obličeje a celková neverbálka těla je "pre Half Life 2". Ve hře sebou postavy občas dost škubou a celkově bych to označil za největší problém hry.
- Špatné řazení vedlejších úkolů tohle je opravdu otravný problém.
- Patrné nedoladění spousty herních problémů.


Celkové hodnocení za mě 8/10. 1599Kč naprosto adekvátní investice na plýtvátko času :-) Pro fandy SciFi.
28.3.2017 12:05:28   77.48.157.xxx 2123
Na metacritic máš uživatelské hodnocení 45%, takže tvoje plky nikoho nezajímají.
28.3.2017 12:22:31   93.91.49.xxx 175
Kolik lidí, kteří to hodnotili včetně tebe to hrálo aby si udělali vlastní názor.
28.3.2017 12:22:45   91.51.199.xxx 173
Ja by som skor povedal, ze ak ta hra bavi, nemusia ta zaujimat plky na Metacritic, ale kazdy sme nejaky. ;-)
28.3.2017 12:12:35   194.213.41.xxx 155
to jako vážně ? 1600 adekvátní investice ? to by byla.. ale maximálně u hry s multiplayerem kde strávíš další desítky hodin... jinak je to zlodějina...
28.3.2017 12:25:53   93.91.49.xxx 912
Njn je to realita dnešní doby. 1600 mi za hru u který budu 50 - 60 hodin nepřijde mnoho. Tolik mě stojí jedna návštěva ve městě. Nebo jedna plná nádrž. Pro mě je to adekvátní cena vzhledem k obsahu.

Třeba za COD IW jsem na sebe byl fakt naštvanej. Hrál jsem to asi 3 hodiny a nedávno jsem to smazal - hnuj.
28.3.2017 13:48:44   194.213.41.xxx 94
otázkou je taky kolik z těch 50-60 hodin bylo hodin opruzu a kolik těch hodin tě vyloženě bavilo
28.3.2017 14:00:25   93.91.49.xxx 85
Mě osobně mě to doopravdy chytlo.
28.3.2017 12:28:50   93.91.49.xxx 33
Doporučuji velmi dobře to shrnul Total Biscuit na youtube. Recenze singleplayeru má skoro 2 hodiny.

Pokud se někdo rozhoduje právě on je celkem nestranný a vždy nevidí věci černobíle.
28.3.2017 12:49:55   77.48.157.xxx 96
Na Metacritic máš hodnocení od uživatelů, tedy nesprasené loby vydavatelů a velkých serverů.

Jen tak mimochodem to hodnotilo už 2400 lidí a průměrné hodnocení 45% mluví za vše.

Sice jsou hry na Steamu nejdražší, ale doporučuji kupovat právě přes něj.

V případě nudy vrátí do určitého počtu odehraných hodin peníze.
28.3.2017 21:54:49   95.82.135.xxx 86
S těmihle "vzorci pro správné hodnocení" můžou recenze psát roboti. TJ úplně k h@vnu. Zkušený hráč se zajímá o obsah recenze a ne o hodnocení. Proto v recenzi, kde autorka píše, že hru nedohrála a že postavy mají stejný prsa, nelze hodnocení brát vážně
29.3.2017 00:44:44   62.245.121.xxx 108
"že hru nedohrála a že postavy mají stejný prsa, nelze hodnocení brát vážně"
No vzhledem k faktu, že dohrála předchozí díly a jak sama píše, ty ji bavily, tak skutečnost, že to nedohrála, svědčí o mnohém a její hodnocení má pro mne větší hodnotu než tvůj výkřik do tmy ala mohou to psát roboti. Tvůj příspěvek nemá cenu brát vážně.
29.3.2017 01:11:03   62.245.121.xxx 75
"že hru nedohrála, nelze hodnocení brát vážně"
Pokud někdo hru nedohraje, tak jeho hodnocení nelze brát vážně? Zalez pod balvan, trole. Ve světě her existují legendy ala E.T.: The Extra-Terrestrial, které lidi nechtěli dohrát, i když jim za to slibovali finanční odměnu.
Podle tvé logiky by vlastně třeba ani zoofilní porno nemuselo být špatné. Normální člověk by to sice vypnul tak cca 30 sekund po začátku "akce", pak by se šel vyblít a vymýt si oči savem, ale podle tebe je vlastně neobjektivní. Správně měl třeba přetrpět ještě další hodinu, protože na konci by se třeba mohla zprzněná oslice proměnit v princeznu a se svým zoofilním princem založit dynastii "oslolidí", která by pak vynalezla warp pohon a vydala se vstříc neprobádaným dálavám vesmíru.
28.3.2017 12:48:56   85.125.210.xxx 210
V souhrnne tabulce na konci recenze chybi mezi minusy polozka Porad stejna prsa.
28.3.2017 13:22:24   185.137.17.xxx 20
To mě taky rosekalo
28.3.2017 15:45:43   83.168.175.xxx 50
No to je diskutabilne. Moze to patrit aj do plusov - je to politicky korektne, nikoho to neurazi, co by take jednotky alebo patky mohli.
20.4.2017 12:32:09   57.66.185.xxx 00
Toto nemyslis vazne, ze? Tak sa chod pozriet na ulicu (doporucujem v lete) a potom tu davaj komenty o politicky korektnej velkosti prs.
28.3.2017 14:31:47   192.168.0.xxx 98
..vypadá to jako úděsnej sh*t. Ty ksichty a animace výrazů jsou nejhorší co sem viděl za roky (míněno v téhle kategorii her, nepočítám nějakou kategorie "D" her).

Docela by mě zajímalo proč je to tak dorakvený? Došli finance? Moc tlačí distributor? Autoři už nemají co říct?

Bioware bylo kdysi dávno zárukou neskutečné kvality.. bylo. Zřejmě.

Ostatně Blizzard taky..
28.3.2017 15:45:26   195.80.163.xxx 100
Odporucam si nieco najprv zistit az potom tliapat blbosti...
Bioware uz davno nie je Bioware, kupilo is EA a vacsina povodneho teamu, ktora sa podielala na serii Mass Efect tam uz davno nerobi.
https://videacesky.cz/video/co-kdyby-byli-v-bioware-uprimni
28.3.2017 15:56:05   94.113.123.xxx 141
Jsem rád, že pocházím z doby, kdy ksicht ve hrách tvořilo pár pixelů a tak mi pořád spíš záleží na kvalitě příběhu, než na tom, jestli je obličej a animace dokonalá, jinak je pro mě hra sh*t. Ach, ta dnešní povrchní doba...
28.3.2017 17:05:13   178.17.1.xxx 38
Pokud je dnešní ME (4) vizuálně v mnoha aspektech horší, než v ME 1, tak asi je něco špatně.
28.3.2017 19:58:55   94.113.123.xxx 122
Jelikož jsem se díval na Twitch pár hodin na Andromedu a díky tomu jsem si řekl, že koupím celou trilogii, kterou jsem nikdy nehrál, dohraji ji a pak se pustím i do Andromedy (to už budou vychytané bugy a navíc bude hra levnější), mám přímé porovnání s jedničkou, kterou mám teď skoro dohranou. Absolutně netuším, o jakých "mnoha aspektech" mluvíš. Pokud mi někdo bude tvrdit, že ME 1 je mnoha aspektech vizuálně lepší, buď mu Andromedu v plné palbě neutáhne PC, nebo by měl zauvažovat o návštěvě očaře.
29.3.2017 09:06:31   89.102.122.xxx 20
ono tehdy taky nic lepšího nebylo, tak se na to hráč díval taky poněkud jinak
Všechny aspekty hry by měly být v rovnováze, stejně jako technicky dokonalé provedení a mizerný příběh a herní mechaniky hru odsuzují k neúspěchy či do role benchmarku, tak zase opačně skvělý příběh ale se špatným technickým provedením stejně zapadne. Obal prodává, proto se zboží balí do krásně vypadajících balení
28.3.2017 21:49:22   95.82.135.xxx 86
Na mimiku je zbytečnej shitstorm, protože kdyby na to celý net neupozorňoval, tak si toho běžný hráč nevšimne. V pohybu a kontextu hry to vypadá daleko lépe a hateři točí dokola vybrané nejhorší scény, postavy a screenshoty. Reálně je mimika furt stejná, jako ve všech Bioware hrách posledních let. Používají stejný animační engine a prioritní scény hlavního příběhu vypadají celkem solidně.
To samý s bugama. Nenarazil jsem za 20h ani na jeden, ale po netu je to samý propadávání texurama atp. Hold shadowplay doba
12.4.2017 04:26:20   78.102.116.xxx 00
No nevím, kromě dobrého příběhu, zajímavých postav apod. jsem měl s Mass Effectem spojený i výborné motion capture animace postav (i vedlejších) a dabing, ne super detailní grafika, ale tohle na mě dělalo dojem té AAA filmové hry. Andromedu asi nebudu zkoušet, abych si to potvrdil, ale věřím, že to tentokrát nebude ono.
20.4.2017 12:37:20   57.66.185.xxx 00
Ano, kupil som si tuto vec, asi som sa velmi nudil... Mimika xichtov je velmi nedotiahnuta, ale co sa chodenia po planetach tyka, tam musim povedat ze som sa nejak moc nenudil. Postava sa da vyvijat roznymi smermi, bojovat sa da takisto roznymi stylmi... Osobne som sice doteraz nenasiel nejaku schopnu Assault Rifle, ale tak ja som skor Sniper / Shotgun...
Naozaj neviem ci by som sam seba ukecal kupit si toto dielko znovu. Budem rad ked to dohram.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.