Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný
Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný
autor: Lucie Jiříková , publikováno 28.3.2017
Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Kultovní série akčních sci-fi RPG se v nejnovějším díle odpoutala od svých kořenů a společně s hlavními hrdiny se v kryobankách vydala najít novou galaxii. Andromeda je plná tajemství a otevřenější rozlehlý svět láká k pečlivému zkoumání. Nedá se ale říct, že takový přístup novému dílu svědčí.


Svět Andromedy je poměrně pestrý. Narazíte na lávovou planetu, elektrickou planetu, ledovou planetu atd. Docela zajímavé, až na to, že přesně tohle tu už jednou bylo. Neříkám, že by tvůrci měli vymyslet komplet něco nového, ale s nějakou novinkou by přijít fakt mohli. Takhle si nepřipadáte jako průzkumníci, ale jako účetní, kteří sčítají všechny dostupné položky: lávová planeta – check, zamrzlá planeta – check, elektrická planeta – check, písečná planeta – check.

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

První docela milé překvapení byl soubojový systém. Pocit ze střílení je velmi uspokojivý a přestřelky jsou vcelku variabilní a vyžadují po hráči i trochu taktiky – držení pozic, výpady ze strany i přepadení za zády, to všechno tu je. Variabilitu soubojů navíc prohlubují zajímavé speciální dovednosti, jako možnost přitažení nejbližšího nepřítele po vzoru například Prototype 2, tryskový výpad stranou atd.

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Vzhledem k tomu pak můžete směle využít kooperativní online multiplayer, k němuž hra přímo vybízí svou koncepcí – do bojů se vydáváte ve skupině několika lidí, jejíž jste velitel. Těmto bojovníkům můžete zadávat příkazy, kde se mají krýt a odkud útočit, díky čemuž se pak můžete propracovat k již zmiňovaným taktickým finesám.

Při hře v singleplayeru živé hráče nahrazuje umělá inteligence a nevede si vůbec zle, na hru s živými lidmi to ale v žádném případě nedosahuje. Klasika.

Vedle hromady zajímavých aktivních a pasivních bonusů (klasické štíty, tříštivé granáty, ale právě o bryskní pobyt po bojišti) mě zaujala i hromada nabízených zbraní. Jsou tu kulomety, brokovnice, granátomety, pulzní zbraně a hromada dalších pistolí, která navíc můžete ještě vylepšit. To samé se pak týká také vašeho brnění, které můžete upgradovat po jednotlivých částek – helma, chránič rukou, chránič nohou, chránič těla. Obecně se dá říci, že craftovací systém ve hře je funkční, i když ani to vás u ní nejspíše neudrží.

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

Jednou z posledních věcí, která si zaslouží pochvalu, je jízdní model. Nejedná se sice o věrnou simulaci mobilního šestikolového vozítka známého z Marsu, nicméně v univerzu Mass Efect her je to obdivuhodný počin. Ve vozítkách existují dvě polohy a navíc mód turbo, přičemž v případě jízdy po rovině a jízdy do vrchu je optimální jiné nastavení (v extrémním terénu dokonce v některých případech bez správného nastavení ani nemůžete vyjet). Jízda s vozítky mě bavila, opravdu dost. Když zdoláte nějakou vysokou skálu, dává vám pocit dobře odvedené práce.

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.