Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

21. 3. 2017 03:00 33

Seznam kapitol

1. Úvod – drsná krajina v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – V-Sync, FoV, korekce obrazu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – AO, detaily, kvalita textur 7. Vliv nastavení – AF, kvalita stínů, terén
8. Vliv nastavení – vegetace, rozmazání pohybu, dof 9. Vliv nastavení – kvalita pohledu, odlesky, paprsky 10. Vliv nastavení – rozptyl světla, odlesky, daleké stíny 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.

Reklama

Ambientní okluze

Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. K dispozici jsou metody SSBC a HBAO+ od Nvidia. Metoda SSBC by měla být méně náročná než HBAO+, ale rozdíly jsou v praxi minimální.

Výkon bez AO byl v testované scéně 54 fps. Výkon při SSBC klesl pouze mírně na 52 fps a při HBAO+ ukazoval měřič 51 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na HBAO+ (po najetí myší se zobrazí vypnuto)

Vzdálenost vykreslování

Ovlivňuje vzdálenost vykreslování různých objektů. Větší objekty mizí ze scény až ve velké vzdálenosti. Malé objekty naopak mizí velmi brzo, pokud je nastavena kvalita na Nízká. Toto nastavení však neovlivní kvalitu samotných objektů. Vliv na výkon je celkem nízký – 45 fps vs. 47 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Velmi Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Úroveň detailů

Ovlivňuje geometrickou kvalitu objektů s rostoucí vzdáleností. Jaký je rozdíl proti předchozímu detailu, můžete vidět na následujícím obrázku – záměrně jsem vybral stejnou scénu, aby byl vidět rozdíl mezi nimi. Kupodivu je vliv na výkon vysoký – 36 fps vs. 46 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Kvalita textur

Nastavuje kvalitu textur – omezuje jejich maximální rozlišení, které se může načíst do cache. Bohužel tento detail výrazně ovlivní právě grafické karty s méně VRAM – což je případ i GTX 960. Hra i na minimální textury vyžaduje 2 GB paměti, ale i ty jsou občas schopny mírně přetéct.

Podle ukazatele vytížení VRAM, je na minimální a střední textury vhodná 3GB grafika. Na vyšší a velmi vysoké se vyzbrojte 4GB grafikou. A na maximální Ultra textury je i 6GB GTX 980 Ti málo a hra si půjčuje paměť z RAM (což se pod Windows 10 naštěstí projevuje jen postupným snížením výkonu podle velikosti prostoru texturové cache, kterou si půjčuje grafika z RAM).

Vliv na výkon je na GTX 960 se 2 GB paměti poměrně vysoký, ale liší se podle scény. Někde byl „jen“ 39 fps vs. 48 fps. Ovšem po delším hraní se nedostatek VRAM více projeví a v jedné scéně jsem také zaznamenal rozdíl výkonu 12 fps vs. 44 fps. Nutno podotknout, že hlavně na Ultra vypadají textury úžasně a hra si obhájí svoji nenažranost na HDD i RAM a VRAM.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama