Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

21. 3. 2017 03:00 33

Seznam kapitol

1. Úvod – drsná krajina v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – V-Sync, FoV, korekce obrazu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – AO, detaily, kvalita textur 7. Vliv nastavení – AF, kvalita stínů, terén
8. Vliv nastavení – vegetace, rozmazání pohybu, dof 9. Vliv nastavení – kvalita pohledu, odlesky, paprsky 10. Vliv nastavení – rozptyl světla, odlesky, daleké stíny 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.

Reklama

Následující položky již naleznete v nastavení Grafika – jako první se podíváme na vyhlazování hran. 

Vyhlazování hran

Ghost Recon Wildlands patří mezi většinu her, které nepodporují vyhlazování MSAA a spoléhají jen na metody post-processingu. Ty jsou zde k dispozici dvě již velice známé i z jiných moderních her – FXAA a TAA. podívejme se tedy jaký je mezi nimi rozdíl ve výkonu a kvalitě obrazu.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Opět platí staré známé pravidlo – post-processing metody vyhlazování hran mají minimální dopad na výkon. Takže pokud chcete vyhladit hrany a zmírnit shimmering v pohybu, určitě si aktivujte TAA vyhlazování hran. Při FXAA v pohybu působí obraz stejně jako bez AA. TAA ale zase způsobuje občas artefakty – někdy vzniká ghosting za objekty v pohybu.

Názornou ukázku těchto artefaktů v pohybu můžete vidět na tomto screenshotu:

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Snímek byl pořízen při jízdě na motorce. Všimněte si, jak se hlavně odrazky na patnících kolem silnice přelévají do více obrázků za sebou. Za jízdy to působí jako efekt motion blur. Původně jsem si myslel, že to způsobuje LCD monitor (mám nový a jeho chování ještě nemám úplně do detailů zmapováno). Toto je jeden z neduhů TAA vyhlazování hran. Proto je k dispozici obyčejné FXAA, které nepočítá z předchozími snímky, ale také neredukuje shimmering hran v pohybu.

Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale opět upozorňuji, že se jedná o statické snímky. TAA v pohybu nabízí výrazně lepší zážitek než FXAA. To ze statických obrázků nepoznáte – to si musíte zkusit sami.

Bez Vyhlazování:

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA:

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TAA:

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama