Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.
Následující položky již naleznete v nastavení Grafika – jako první se podíváme na vyhlazování hran.
Vyhlazování hran
Ghost Recon Wildlands patří mezi většinu her, které nepodporují vyhlazování MSAA a spoléhají jen na metody post-processingu. Ty jsou zde k dispozici dvě již velice známé i z jiných moderních her – FXAA a TAA. podívejme se tedy jaký je mezi nimi rozdíl ve výkonu a kvalitě obrazu.
Opět platí staré známé pravidlo – post-processing metody vyhlazování hran mají minimální dopad na výkon. Takže pokud chcete vyhladit hrany a zmírnit shimmering v pohybu, určitě si aktivujte TAA vyhlazování hran. Při FXAA v pohybu působí obraz stejně jako bez AA. TAA ale zase způsobuje občas artefakty – někdy vzniká ghosting za objekty v pohybu.
Názornou ukázku těchto artefaktů v pohybu můžete vidět na tomto screenshotu:
Snímek byl pořízen při jízdě na motorce. Všimněte si, jak se hlavně odrazky na patnících kolem silnice přelévají do více obrázků za sebou. Za jízdy to působí jako efekt motion blur. Původně jsem si myslel, že to způsobuje LCD monitor (mám nový a jeho chování ještě nemám úplně do detailů zmapováno). Toto je jeden z neduhů TAA vyhlazování hran. Proto je k dispozici obyčejné FXAA, které nepočítá z předchozími snímky, ale také neredukuje shimmering hran v pohybu.
Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale opět upozorňuji, že se jedná o statické snímky. TAA v pohybu nabízí výrazně lepší zážitek než FXAA. To ze statických obrázků nepoznáte – to si musíte zkusit sami.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování TAA: