Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

21. 3. 2017 03:00 33

Seznam kapitol

1. Úvod – drsná krajina v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – V-Sync, FoV, korekce obrazu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – AO, detaily, kvalita textur 7. Vliv nastavení – AF, kvalita stínů, terén
8. Vliv nastavení – vegetace, rozmazání pohybu, dof 9. Vliv nastavení – kvalita pohledu, odlesky, paprsky 10. Vliv nastavení – rozptyl světla, odlesky, daleké stíny 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.

Reklama

Škálování rozlišení

Má obrovský vliv na výkon i kvalitu obrazu, neboť se jedná o under/over sampling obrazu. Číslice určuje násobek velikosti renderovaného obrazu k nastavenému rozlišení (nativní je tedy 1). Při nastavení nativního rozlišení byl výkon 45 fps. Při nastavení na hodnotu 0.5 se zvýšil výkon na 72 fps. Naopak při hodnotě 2 (dvojnásobné rozlišení) klesl výkon na 16 fps.

Následující obrázky nejsou zmenšované, ale jde o výřezy z obrazu 1:1. Nejdříve se podíváme na rozdíl mezi 1 a 0.5 a na druhém porovnání uvidíte 1 vs. 2.

 Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 0.5)  Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 0.5)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 0.5)


Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 0.5)

VSYNC

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Obnovovací frekvence

Umožňuje nastavit obnovovací frekvenci monitoru. Ideálně nastavte tu maximální, kterou váš displej podporuje (ve většině případů tedy 60 Hz).

Limit obnovovací frekvence

Zde se nastavuje omezovač snímků za sekundu – nevidím důvod proč se omezovat, takže pokud k tomu nemáte nějaký specifický důvod nastavte na neomezeno.

Rozšířené zorné pole

Posuvníkem rozšíříte zorný úhel obrazu. Ten nastavujete v procentech, takže jaký přesný úhel nastavujete se nedozvíte. Základní úhel je poměrně nízký, takže jej určitě doporučuji rozšířit. Vliv na výkon byl mezi minimem a maximem minimální – 47 fps vs. 48 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 0%)

Jas, Kontrast, Gama, Ostření

Těmito posuvníky pouze ovlivníte barvy, jas a ostrost obrazu. Díky tomu, že hra využívá pouze post-processing metody vyhlazování, určitě mírné doostření obrazu přijde vhod. Také gama korekci se vyplatí mírně zvýšit, neboť v nočních scénách je hra extrémně temná. Hru jsem hrál s nastavením gamma 1.8 na monitoru a stejně jsem musel ještě mírně zvýšit gamu ve hře, aby se v noci dalo rozumně fungovat.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama