Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 21.3.2017
Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.


Závěr

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Hra Ghost Recon Wildlands rozborem prochází jako jedna z nejreálněji vypadajících her, co se kdy na našich PC objevila. Hlavně prostředí hry vypadá úžasně a prozkoumání všech zákoutí mě teprve čeká, protože v rámci rozboru jsem prošel jen opravdu nepatrný kus mapy proti tomu, co hra nabízí. Obrovská mapa s tak detailní grafikou výrazně přidává na atmosféře hry. Při hraní pár prvních misí jsem spíše zkoumal kvalitu grafiky za zpracování hry, než se soustředil na hru a pořizování screenhotů do rozboru.

O to zajímavější je to s výkonem hry. Ten sice na ultra detaily hodně trpí a hra potrápí GTX 980 Ti (což je nejvýkonnější karta, kterou tady na rozbory mám), ale při snížení detailů o jeden stupeň výkon výrazně stoupne a přitom hra stále má svojí ultra-detailní atmosféru. Hra pak běžela téměř stále nad 60 fps.

Na nejslabší kartě v rozboru – 2GB Geforce GTX 960 – se projevil nedostatek paměti již výrazně. Téměř stejně jako u dříve testovaných Call of Duty: Infinite Warfare, kde také nebylo možné rozumně testovat s 2GB grafickou kartou detaily. Zde už od středních textur dochází k výraznému přetěžování PCI-E sběrnice a tím kolísání výkonu podle toho jak se textury v paměti RAM a VRAM přeorganizují. Stejný úsek může po načtení hry běžet v 40 fps, po chvíli hraní to samé místo běží už jen na 30 fps, a později opět může běžet na 40 fps nebo úplně jiné hodnotě. Na takové chování při snížení textur a stínů na minimum nenarazíte.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Optimalizace hry se dle mého názoru hodně povedla. Když budeme ignorovat Ultra detaily, hra běží úžasně a nemá nijak krvavé nároky. Pro hraní na vysoké anebo velmi vysoké detaily pak stačí i slabší grafická karta na úrovni GTX 970. S vysokými detaily by si i GTX 960 OC poradila celkem obstojně nebýt nedostatku paměti. Takže jako minimum na slušné hraní ve vyšších detailech (hlavně textur) berte 4GB grafickou kartu. Podle ukazatele vytížení paměti na 6GB GTX 980 Ti při vysokých texturách hra osciluje kolem vytížení 3,5 GB až 4 GB VRAM – po delším hraní.

Jediný možný technický problém jsem zaznamenal na sestavě AMD, kde se hra zasekávala – swapy na disk. K tomu docházelo i při nastavení, kdy by se hra měla vejít do 8 GB RAM (což je i doporučená konfigurace na vysoké detaily). V sestavě je pomalejší pevný disk, takže je možné, že problém pramení z nedostatečné propustnosti disku a streamování nových textur.

Pokud jste fanouškem taktických akcí série Ghost Recon, nejnovější díl Wildlands vás po technické stránce rozhodně nezklame. Pokud máte k dispozici alespoň trochu slušné herní PC, dostane se vám na monitory úžasné podívané.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon



Tagy: Ghost Recon Wildlands  ubisoft  ubisoft paris  denuvo  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.3.2017 07:23:49   185.16.181.xxx 191
Díky, za opět kvalitní recenzi. Škoda že autor neobmněnil obstarožní 960tku za něco novějšího (1060tku ?) jinak absolutní spokojenost.
21.3.2017 09:12:23   83.168.175.xxx 24
Dnes najrozsirenejsie herne eniginy vzyuzivaju deferred rendering, ktory sice umoznuje kvalitnejsie efekty, ale nedovoluje prave pouzitie tradicnych metod AA ako napr MSAA... preto tie nekvalitne nahrady.
21.3.2017 09:13:59   83.168.175.xxx 00
Sory, odpoved mala byt na prispevok nizsie.
21.3.2017 07:28:16   89.102.122.xxx 111
tohle vymizení užívání MSAA nechápu, vždyť ty postproces efekty vypadají víceméně stejně hnusně, jen některý to mázne víc a některý míň
21.3.2017 08:23:20   194.228.23.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.3.2017 07:46:38   194.228.11.xxx 77
jj FXAA a TAA jsou jen hnusný mazače. Na druhou stranu MSAA zvyšuje inputlag.

Já to hraju (i7 7700 + 1070) 2560x1440p vysoké detaily cca 60,65fps (144Hz, takže i když to spadne třeba na 57fps, žádný tearing se nekoná, to je slast) a je to hrozný nářez ta grafika Hra sama o sobě taky skvělá, moc mě baví a nechápu ty kecy některých o jednotvárnosti misí a blabla.. no, jejich minus, od GTA 5 pro mě zatím nejlepší hra v otevřeném světě, co vyšla.
21.3.2017 07:57:42   194.228.11.xxx 55
Mimochodem Petr s těmi nároky na vram trošku straší, není to zas tak horké viz třeba moje nastavení:

http://imgur.com/a/B0Gv6
21.3.2017 08:26:38   194.228.23.xxx 85
FHD Ultra nastavení GTX980Ti dává necelých 45 FPS... chci vidět jak tu lidi píší že jim hra v ultra běží parádně na polovinu slabších grafikách.

Zároveň platí co píšu vždy, když tu někdo napíše že GTX1080 je pro FHD overkill, tu hru v těch nastaveních ta GTX1080 tak tak utáhne v 60FPS, ale určitě tam budou nějaké dropy. Možná 1080Ti to dá bez ztráty kytičky...

Holt vyšší detaily stojí hodně výkonu
21.3.2017 08:53:13   194.160.223.xxx 14
Tiez mi je to divne a panko vyzsie pise ze na 1070 na 1440p dokonca ma 65 fps a 980ti 45fps na FHD ... este to nemam doma otestovane ja ale teraz fakt neviem kde je pravda a ako to realne na 10xx radach fachaaaa ... mna zaujima iba FHD
21.3.2017 09:03:47   194.228.23.xxx 53
tak jako majitel 1080 vím, že když v nových hrách zapnu maximální detaily, tak mám poměrně problém s tím abych se dostal na 60FPS minimum. 60FPS AVG není většinou problém, ale dropy jsou to co kazí herní zážitek.

Nicméně dle oficiálních HW požadavků je to více než uveřitelné protože UBI stejně jako spousta dalších vydavatelů dělají doporučené HW požadavky na FHD, střední detaily, nikoli ultra, které jsou v tomto případě nejkritičtější na výkon.

Nevím jak GR, článek jsem nepročítal, zajímal mě závěr. Ale UBI hojně využívá posledních možných technik stínování, které typicky bývá zásadní výkonnostní žrout, ale právě kvalitní stíny dělají celou scénu daleko více reálnější a je škoda jich nevyužívat.
21.3.2017 09:25:57   194.228.11.xxx 64
Jenže já psal na vysoké, ne ultra. Dle článku jsem ještě vypl tu trávu (opravdu žádný rozdíl) a teď se pohybuju okolo 70fps .. přitom i na vysoké hra vypadá v pohybu naprosto fantasticky, kor v tom rozlišení... jelikož jsem teď zrovna hrál, tady máš pár obrázků jako důkaz

http://imgur.com/a/LAxlb

Ta hra je pecka, mám tam teprv cca 10 hodin a z cca "30ti částí" na mapě mám udělanou teprv jednu. Tohle bude ještě hooodně dlouhé dobrodružství..
21.3.2017 09:45:06   194.160.223.xxx 11
Aha tak sry nevsimol som si vysoke detaily a nespominal si travu...ale vyzera to dobre..ale pravda je aj to ako pisal komplik ze ani 1080 nie je overkill na FHD ked das na ultra novinky..teda ako ktore
21.3.2017 09:53:41   194.228.11.xxx 49
Tou trávou myslím samozřejmě ten "efekt trávy", ne, že vypnu trávu jako vegetaci
Nevím, jestli jsi tu hru hrál, jak to pro tebe vyzní z obrázků, ale Zaklínač 3 se může jít zahrabat.

http://imgur.com/a/4OhXk V pohybu je to nejlíp vypadající hra, co jsem kdy hrál. A taky je to snad první hra, kde mě baví vyzobávat celou mapu, prostě pecka ta hra celkově, nejen graficky, ale už radši mlčím nebo se tu na mě slítnou supi
21.3.2017 10:10:40   194.160.223.xxx 00
urcite ju vyskusam...momentalne mam v laptope len BF1 a Rainbow6siege to su moje topy
21.3.2017 14:29:17   31.4.36.xxx 31
Zaklínač 3 je už taky dva roky stará hra..
21.3.2017 14:48:21   194.228.11.xxx 12
Jo to je a taky graficky našlápější hra s otevřeným světem .. až do teď .. král je mrtev, ať žije král
21.3.2017 17:51:12   89.102.122.xxx 00
vypadá to opravdu hezky, jen by mě zajímalo zda jde přepnout do pohledu první osoby, třetí mě moc nevyhovuje pokud nejde zrovna o bojovku ala MK.
21.3.2017 18:16:18   151.237.229.xxx 10
Do 1st person pohladu je mozne prepnut iba pocas mierenia aim-sight.
21.3.2017 12:14:15   37.188.142.xxx 43
Koukal jsem ruzne na zahranicni weby a GTX 1060 6 Gb lepsi nez RX 480 8 Gb... A to celkem vyrazne...vyrszne hlavne v tom smyslu, ze pri narocnosti te hry je kazdy frame znat, takze rozdil 5 - 10 v zavislosti na scene mi prijde dost...
21.3.2017 12:25:58   178.17.1.xxx 35
Uvidíme za 14 dní, či měsíc.
21.3.2017 16:10:21   37.188.142.xxx 12
A nebude to mit spousta lidi za mesic uz dohrane?
21.3.2017 17:53:55   89.102.122.xxx 33
přesně, tyhle argumenty AMD fans miluju - zvýšení výkonu se koná když už má valná většina dohráno. Sice pro znovu hraní je to fajn ale v recenzích už to tak zůstane a když se po půl roce v souhrnu grafik ukáže že Atina srovnala krok tak už je to jen historická zajímavost
21.3.2017 23:58:19   93.153.56.xxx 42
Hodně by mne zajímalo, kolik lidí opravdu hraje hry jako novinky. Je to za plnou cenu, často šíleně zabugované, někdy ani nehratelné. I když GRW zas takové obrchyby nemá, přece jen má.
22.3.2017 04:34:23   78.102.172.xxx 02
Mezi touhle a For Honor si mohli zakaznici NVidie u nekterych grafik vybrat jako k bundlovane hre k NVidii, tim padem ma hodne lidi tu hru doma uz od vydani, ja take.
22.3.2017 09:06:37   178.17.1.xxx 21
No to je ovšem trochu irelevantní pak do toho AMD zatahovat, nebo ne?
22.3.2017 00:07:48   93.153.56.xxx 41
Tak lidé, kteří mají budget na 1080 a podobné karty ano, ale zase ti, kteří jedou v mainstreamu hledají produkt za dobrou cenu a málokdy kupují novinky za plnou palbu. Nehledě na to, že 480 je levnější než 1060 6GB, tak to i odpovídá.
Ovšem, pokud se dá věřit Guru3D, tak rozdíl je opravdu 5 fps, ale mezi 55 a 59 a to opravdu není žádný rozdíl. Kdyby to bylo např 25 a 30, apod. tak by to bylo opravdu závažné.
21.3.2017 14:50:36   194.228.11.xxx 22
Před chvílí jsem zkoušel tohle, kdyby někoho zajímalo jak to běhá ve 1200p na 80tce

Nastavení velmi vysoké/ultra (ty stíny jsou masakr), benchmarky tady http://imgur.com/a/MStzX a v samotné hře se to motá 70+
21.3.2017 17:55:43   89.102.122.xxx 41
využití cpu jen 36%?? Brutal
21.3.2017 17:56:58   89.102.122.xxx 52
při takovém cpu managementu se nedivím že vysokotaktované Intely s přehledem vedou
6.7.2017 14:50:51   10.19.130.xxx 00
Prečo GPU bola využitá iba na 97.9%. Prečo Benchmark nevyužil GPU na 99-100%?? Ako mi Benchmark ma ukázať či nastavenie ktore mam v HRE je na moju GPU dostačujúco keď nevyužíva GPU na 99-100% a neukazuje max FPS čo dokaze GPU !!
21.3.2017 23:19:22   93.91.150.xxx 13
Ultra a very high finalni srovnavaci screenshoty jsou prohozeny u obou mist.
31.3.2017 10:12:06   193.86.22.xxx 00
Mám tento procesor s R9 380 4giga a hraji tuto hru na eyefinity 5760x1200pix 28FPS hratelné.

Na 1980x1200pix vysoké detaily cca 45 FPS
6.7.2017 14:37:50   10.19.130.xxx 00
Ako je funguje Benchmark v hre Wildlands??
Skusil som GTX1060 a GTX 1070 na roznom CPU. Podrobnosti tu :
https://www.2i.cz/images/2017/07/06/VysledokWildlans_FHD.th.png
Dakujem za vysvetlenie.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

34 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.