Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli
Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli
autor: Lukáš Kunce , publikováno 1.3.2017
Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli

Real-time strategie bývaly jedním z nejoblíbenějších herních žánrů, než je do pozadí odsunuly hry jako DOTA nebo League of Legends. Halo Wars 2 nás ale vrací o 15 let zpátky do doby, kdy se na trůnu RTS vyhříval Warcraft III. Dokáže si strategie s konzolovou DNA najít fanoušky i na PC?


Strategie málokdy zaujmou tím, jak vypadají, a Halo Wars 2 patří k těm titulům, které svým grafickým zpracováním spíš neurazí. I nezávislé Grey Goo na mě udělalo větší vizuální dojem. Z funkčního hlediska je tom grafika Halo Wars 2 dobře, tedy až na pár detailů – některé jednotky, například Mariňáky a Helldivery, byste v divoké vřavě nemuseli rozeznat. Osobně mi trochu vadí nízké rozlišení textur terénu, čehož si ale všimnete až při zoomování. Exploze a efekty zbraní vypadají dobře, ale ne tak dobře, jak byste čekali od „tříáčkové“ RTS v roce 2017. A to se vlastně dá vztáhnout na celou grafiku.

Hry z programu Play Anywhere mívají na PC velké problémy s výkonem. Světlou výjimku tvoří Gears of War 4, které na počítače dorazily ve skvělé formě. Naštěstí na tom ani Halo Wars 2 nejsou špatně. Na sestavě s GeForce GTX 1060 6 GB a starším Intel Core i3-4160 framerate nikdy nespadl pod 40 snímků při Full HD rozlišení a téměř nejvyšším nastavení všech detailů. Zatímco využití grafické karty se většinou pohybuje mezi 40 a 50 %, všechna 4 vlákna procesoru skáčou až k 90 %. Z toho se dá odvodit, že Halo Wars 2 nepatří k nejnáročnějším hrám.

Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli

Nad čím mi zůstává rozum stát, je nabídka nastavení a funkce některých ovládacích prvků. Chápu, že série Halo Wars má kořeny na konzolích, takže jsou jednotlivé položky v menu zbytečně velké, ale pokud si budete chtít přenastavit ovládání, připravte se na procházku peklem. Tohle menu je tak nepřehledné, tak špatně seřazené a děsivě rozsáhlé, že se snad raději spokojíte s výchozím nastavením. Nevěříte? Mrkněte na tohle video.

A co vás naštve úplně nejvíc? Když dokončíte misi, ať už úspěšně nebo neúspěšně, kliknete na “Exit”, protože byste se chtěli vrátit do hlavního menu, ale hra se vypne celá. Proč?

Tradičních real-time strategií vychází jako šafránu, takže můžeme být rádi, že jsme se dočkali alespoň Halo Wars 2. Je to vlastně fajn hra – svižná, jednoduchá na pochopení a v malých dávkách opravdu zábavná. Ale nic víc. Jestliže jste hráli Warcraft, StarCraft, Dawn of War nebo nedejbože první Halo Wars, pak můžete s čistým svědomím říct, že jste hráli i Halo Wars 2. Novinka v podobě režimu Blitz sice na papíře vypadá zajímavě, ale v praxi moc dobře nefunguje, na PC tedy rozhodně ne. Až Microsoft hru zlevní na polovinu a opraví alespoň ty nejpalčivější problémy, pak ji rád doporučím. V tuto chvíli jde jenom o tak akorát uspokojivou zábavu pro hráče, kteří si procházejí akutním RTS absťákem.

Halo Wars 2
KLADY Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli ZÁPORY
Návrat ke klasickým RTS Mikrotransakce v Blitzu
Vynikající CGI animace Neoriginalita
Přístupná hratelnost Odfláknutý port na PC, problémy s online režimy

(6/10)

Příjemná strategie klasického střihu, která vás ničím nepřekvapí. Konverze pro PC nepatří k nejpovedenějším a multiplayer nutně potřebuje záplatu.



Tagy: hry  recenze  halo wars  halo  strategie  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.3.2017 07:29:05   81.30.247.xxx 371
V době kdy počítače měli slabý výkon oproti dnešním, v době kdy grafické karty nepodávali dostatečný výkon a software, hlavně hry smažily grafiky byl systém strategie s omezenými jednotkami celkem reálným východiskem jak vyjít ze situace aby se výkon počítačů eliminoval na samotnou hru a v multiplayeru neměl nikdo navrch díky hardware. Dneska máme spoustu výkonu, 4, 8, 16 i 20 vláken CPU grafiky které jedou max na 90% s trojcifernou obnovou snímků za vteřinu, ale jaksi nám tady zůstalo omezení jednotek. Někde na disku mám snímek obrazovky z C&C RedAlert 1995 kde na obrazovce mám 500 vojáků, a každý něco dělal v jinou dobu. Dneska máte strategie, které vlastně ani nejsou strategie, protože je jedno kam postavíte budovu, je jedno jaké máte jednotky hlavně je rychle postavte. A tím se dostávám k tomu problému kde naráží na sebe dvě věci. Máte tedy dostatek prostředků, ale jste limitováni počtem jednotek. Kdo tohle vymyslel tak by ho měli hned jebnout tyčkou po hlavě, protože je to stejná blbost jak oprava traktoru lakatoš. Buď mám prostě nadprodukci a potom miliardy jednotek, které nedokážou tak lehce projít nějakým zabezpečením základny. A nebo mám omezené zdroje a pár jednotek, ale o to účinější jednotky to musí být. Úplně nejvíc se ale musím smát když pošlu vojáka rozstřílet betonovou zeď. On přijde třikrát vystřelí a betonová zeď je fuč. WTF? Co to je? A výrobci se pak diví že RLS jde do kopru? Když si vzpomenu na písečného červa v Emperor batle for dune to byl masakr. Kdy plamenometný vůz sice vojáky usmažil, ale tanku neublížil. V té hře byl dost složitý mechanismus toho, že každá jednotka byla různě silná proti různým nepřátelům. Nestačilo postavit jednu TeslaCoil a fajn, už jste se o to nemuseli starat, protože zlikviduje všechno. Však co, hlavně aby si to koupili konzolisti a hráli to alespoň dvě hodiny. Jinak nejdrsnější na tom všem je, že mě "HALO" tak nějak minulo a ani po tom netoužím. Takže vlastně ani nevím proč je nám tady podstrkován nějaký odpad za AAA titul. Pro mě AAA titul ve strategii je něco u čeho se musí dvakrát až třikrát přemýšlet než něco uděláte a né jen hnát na čas.
1.3.2017 09:08:29   182.48.159.xxx 60
Jarousi, na pisecneho cerva si taky vzpominam..joooo..to byl masakr
To byli fajn hry
1.3.2017 08:01:47   217.31.45.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.3.2017 09:22:46   37.139.8.xxx 102
Tohle nám Microsoft servíruje, aby pozvedl pc gaming Ty voe, to je žrádlo.
1.3.2017 13:49:20   93.99.166.xxx 111
Výkon, který už tu byl
Hra, kterou už jste hráli

co bude příště? Holka, kterou už jste osouložili?
1.3.2017 14:26:25   86.49.24.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.3.2017 16:13:08   192.168.0.xxx 32
Tak na té je pozitivní, že je aspoň holka.
1.3.2017 16:31:58   213.211.33.xxx 21
možná
1.3.2017 16:52:19   206.190.155.xxx 32
Když ji nevidíš a neslyšíš, jseš si jistý?
1.3.2017 16:13:57   192.168.0.xxx 70
..tak tohle je RTS, které sem nehrál a můžu s klidem napsat, že ani nebudu. A to ani zadarmo.
1.3.2017 16:53:36   206.190.155.xxx 55
Pro stádo tragédů a zoufalců nutnost.
1.3.2017 21:42:58   90.177.78.xxx 21
Taky si říkám.
Kde jsou ty časy kdy jsme hrály analogové hry, takové monopoly, ty jsem nehrál ani nepamatuji, nebo pexeso, člověče nezlob se, atd.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

13 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.