Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli
Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli
autor: Lukáš Kunce , publikováno 1.3.2017
Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli

Real-time strategie bývaly jedním z nejoblíbenějších herních žánrů, než je do pozadí odsunuly hry jako DOTA nebo League of Legends. Halo Wars 2 nás ale vrací o 15 let zpátky do doby, kdy se na trůnu RTS vyhříval Warcraft III. Dokáže si strategie s konzolovou DNA najít fanoušky i na PC?


Příběh Halo Wars 2 se odehrává krátce po událostech Halo 5, takže PC hráčům neřekne vůbec nic. To by nevadilo, kdyby kampaň nebyla tak nacpaná odkazy na předchozí díly série a vlastně celý svět Halo. Pojmy jako Banished, Covenant či Spirit of Fire vám budou zcela cizí, a tak je těžké se do děje vžít. Sám o sobě bez hráčovy znalosti rozsáhlého univerza bohužel neobstojí. Proto je vlastně dobře, že je příběh vyprávěn pouze z perspektivy lidí. Druhá rasa, ta mimozemská, je jasně vykreslena jako ta zlá, takže se v ničem nezamotáte. Jen už vám nikdo pořádně nevysvětlí, proč jsou ti zlí tak zlí, odkud se vzali a proč je hlavní záporák Atriox taková kapacita. Něco hra alespoň nastíní, v něčem vás nechá plavat.

Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli

Ty nejdůležitější dějové fragmenty jsou vyprávěny skrze perfektně zvládnuté CGI animace od studia Blur, kterých by mohlo být víc. Navíc jim trochu škodí nudný hlas kapitána Jamese Cuttera, jenž je bohužel tou nejukecanější postavou.

Nejbolestivější vlastností celé kampaně je její délka. Na normální obtížnost ji bez problému zvládnete dohrát za 6 hodin, a to ani nebudete muset spěchat. Šest hodin je na strategii slabota, protože ještě dřív, než se pořádně naučíte využívat všechny budovy a jednotky, hra skončí. Zkrátka se během těch 12 misí nedočkáte toho momentu, kdy byste pro úspěšné zdolání úkolu museli využít všechno, co jste se dosud naučili. Ve výsledku pak kampaň působí jen jako grandiózní tutoriál.

Zároveň je však plná strategických klišé. V první misi ovládáte pár základních jednotek a v podstatě je jen navádíte k cíli, v jiných misích zase musíte třicet minut bránit základnu nebo zabírat kontrolní body. Něco originálního, na co byste měli za pár let vzpomínat, chybí. Za zmínku stojí snad jen krádež Scarabu, obřího válečného stroje, se kterým později převálcujete nepřítele. Na nic dalšího si bohužel nevzpomenu.

Recenze Halo Wars 2: Fajn strategie, kterou jste už hráli



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
13 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.