Nejúspěšnější české hry ze Steam Greenlight | Kapitola 8
Seznam kapitol
Pokud se jako vývojáři rozhodnete vydat svou hru na Steamu, musíte projít tzv. „Steam Greenlight“, schvalovacím procesem komunity, která svými hlasy vyjádří, zdali má o vaši hru zájem. Steam Greenlight od svého vzniku v roce 2011 prošlo více jak 10 000 her, z čehož byla i řada českých projektů. A právě o nich si můžete přečíst v tomto článku.
Samorost 3
- Žánr: point-and-click adventura
- Hodnocení: 80%/8,1b
- Oficiální stránka: http://samorost3.net/
Za point-and-click adventuru Samorost 3 může mluvit už jen to, kdo stojí za jejím vývojem. Amanita Design v čele s Jakubem Dvorským se ve světě videoher proslavila svým maniakálním důrazem na detailní animace a zajímavé hádanky. Důkazem budiž perfektní Machinarium, díky němuž se Amanita Design protlačila na světovou herní scénu.
Samorost 3 je pokračováním herní série, která začala jako malý webový projekt, ale dobře si ji užijete i jako samostatnou hru. V Samorost 3 se seznámíte s malým mimozemským trpaslíkem, který najde magickou píšťalku a tu pak používá k otevírání mnoha zajímavých vesmírných zákoutí.
Každá z 5 dostupných planet 4 měsíců nabízí rozdílné biomy a na ně navazující zápletky a hádanky, které jsou opět precizně rozhýbané. To znamená, že hlavní hrdina při kombinování předmětů nešátrá bezcílně ve vzduchu nebo předmět nevytáhne z kapsy. Celý proces je vždycky hezky znázorněn a dává smysl.
Smysl pro detail se ale odrazil i ve zbytku hry. S animacemi se dostalo i na věci, které do hry přímo nezasahují. Prakticky každý živý tvor či výraznější bod v prostředí lze kurzorem myši aktivovat, což vyvolává roztomilé odezvy. Tak třeba sviňku, která se šplhá na strom, můžete kurzorem myši potrápit a ze stromu shodit, sedící ptáky vystrašit a popohnat na jiné křoví, listy ohnout až k zemi atd.
Tyto drobnosti a nádherné prostředí dohromady vyčarovaly perfektní atmosféru, která je ve hrách (nejen tohoto typu) k vidění jen zřídka. Hádanky jsou navíc docela originální a s dobře nastavenou obtížností, takže jediný problém Samorost 3 bych viděla v občasné nepřehlednosti – mezi jednotlivými obrazovkami vedou průchody, žebříky a další cesty, kterých je tolik, že člověk občas zapomíná na to, kde se vlastně nachází. I přes tenhle nedostatek ale tvůrce z Amanita Design musím pochválit.