Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!
Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!
autor: Lucie Jiříková , publikováno 22.11.2016
Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Zatímco pár nepoučitelných fanoušků zábavních parků nespokojeně frflá nad nedávno vydaným pokračováním série RollerCoaster, jiní si nadšeně užívají všeho, co v něm chybí. Jak to? Souběžně s RollerCoaster Tycoon World totiž vyšel také Planet Coaster, tycoon zábavního parku od tvůrců Elite: Dangerous.


Chris Sawyer je jedna z největších ikon videoher, zvláště potom strategií typu tycoon. Kromě skvělého Transport Tycoonu totiž nedesignoval také neméně dobrý (pro mnoho fanoušků ještě lepší) RollerCoaster Tycoon, strategii, která se točí okolo výstavby zábavního parku.

S tvorbou Chrise Sawyera je v určitých časových obdobích spojena tvorba Davida Brabena. Ten s ním pracoval například na sérii ambiciózních vesmírných simulátorů značky Elite, nebo na tvorbě RollerCoaster Tycoon 3, byť v tomto bodě Chris Sawyer dělal při vývoji Brabenově společnosti už pouze konzultanta. Kdo jiný by tedy – vyjma Chrise Sawyera - mohl být povolanější k vytvoření plnohodnotného pokračování série RollerCoaster Tycoon, než právě David Braben a jeho tým?

Očekávání hráčů, alespoň těch, kteří se v Planet Coaster neproháněli už v předběžném přístupu, nebyla tak velká, jako očekávání fanoušků RollerCoaster Tycoon. Za zklamáními, nebo v případě Planet Coaster za pozitivním překvapením a obrovským nadšením však v tomto případě nestojí ani tak očekávání, jako samotná kvalita těchto dvou rivalů.

První a druhý díl RollerCoaster Tycoon byly moje nejoblíbenější hry. Hodiny a hodiny jsem plnila rozmanité úkoly, nebo jsem v sandboxové hře opakovaně vytvářela svůj zábavní park snů. Asi půjdu proti chuti většině fanoušků žánru, ale přiznám se, že třetí díl mě moc nechytl. Možná to bylo tím, že můj počítač v té době hru stěží utáhl a tak jsem se netěšila zrovna velké plynulosti. Možná to bylo také tím, že některé nabízené prvky v RollerCoaster Tycoon 3 mě moc neoslovily, včetně třeba možnosti stavět zoologické zahrady, nebo v parku umisťovat pyrotechniku, která mi přišla těžkopádná. Možná to bylo i kvůli nepříliš dokonalému ovládání při stavění nových horských drah, nebo nejspíš kvůli všem těm věcem dohromady.

Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

S RollerCoaster Tycoon 2 strávili lidé tisíce hodin.

Ať už moje důvody pro návrat z RollerCoaster 3 k předchozímu dílu byly jakékoliv, o to více jsem se těšila na plnohodnotné pokračování. Průšvih s názvem RollerCoaster Tycoon 4 Mobile pro mobily leccos napověděl, nespokojené ohlasy hned několika mých přátel v předběžném přístupu RollerCoaster Tycoon World na Steamu obavy potvrdily, přesto jsem nějak ze setrvačnosti byla podvědomě donucená ke koupi.

Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Nejnovější díl RollerCoaster Tycoonu vychází v tom samém týdnu, jako jeho přímý konkurent.

Z nostalgického opojení jsem se však dokázala probudit už po dvaceti minutách hraní. Grafika RollerCoaster Tycoon World vypadá snad ještě hůře, než ve třetím díle. Jenže důležitější je, že se to tak nějak hrozně divně hraje, takže po dvaceti minutách ve hře jsem požádala o vrácení peněz a hle, bylo mi vyhověno. V té době jsem ale už dávno spokojeně hrála Planet Coaster, který byl od začátku mým plánem B. Ne, toto opravdu není PR článek. Jedná se o spokojené vylévání srdce nadšeného fanouška pouťových tycoonů. Proč je Planet Coaster mnohem lepší?



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.