Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 11. 2016 10:00 26

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – FoV, DoF, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – DX11 a DX12, měřítko rozlišení a UI
7. Vliv nastavení – AF, osvětlení, efekty, post-process 8. Vliv nastavení – objekty, terén a tráva, AO 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Závěr

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 1 je pro mě příjemné osvěžení této série. Prostředí první světové války je opravdu ve FPS hrách méně okoukaném než z druhé světové války. Hra míří hlavně na multiplayer, ale i kratší singleplayer kampaň na pár hodin zabaví a nabízí celkem pestrou paletu misí.

S výkonem hry se asi také trápit nebudete. Ačkoliv minimální požadavky uvádějí naprosto nesmyslně jeden z nejvýkonnějších „mainstream“ procesorů Intel Core i5–6600K, hra běží opravdu plynule i na slabém FX 8370 (se kterým dost často mají některé hry v rozborech problémy). Grafická karta také stačí jakákoliv 2GB, co spadá do kategorie nižšího mainstreamu. Možnosti snížení detailů přinášejí další nárůst výkonu a kromě minimálních, je degradace grafické stránky minimální.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Optimalizace hry je tedy opravdu velmi povedená. Na testované GTX 960 jsem během hraní nenarazil na jakékoliv problémy s plynulostí i při detailech Ultra. Grafika hry je přitom opravdu pěkná. Respektive, při detailním pohledu zjistíte, že se například využívá celkem agresivní LOD, ale celé prostředí je velmi dobře nasvíceno a barvy působí realisticky. Takže některé tyto nenápadná zjednodušení lze chápat jako důsledek optimalizace. Proti poslednímu dílu Hardline je toto velký krok vpřed. Když hru porovnáme s Mirror's Edge Catalyst, který také vytvořili EA DICE, tak Battlefield je optimalizován výrazně lépe. Hlavně paměťové nároky jsou nižší při hezčí grafice.

Také jsme poprvé v rozboru měli hru, u které bylo možné vyzkoušet chování API DirectX 12 proti DirectX 11. Autoři u samotného detailů píší, že DirectX 12 může přinést, ale i nemusí, navýšení výkonu. Záleží hodně na konfiguraci PC. V našem rozboru se v případě AMD sestavy jednalo o zlepšení výkonu, ale na sestavě Intel s grafickou kartou GTX 960 došlo k výraznému propadu výkonu. V Battlefield 1 tedy DirectX 12 nepřináší nárůst výkonu pro všechny.

Uvidíme, co přinesou budoucí hry, kde by se DX 12 API mělo vyskytovat stále častěji. Ani Battlefield 1 mě nepřesvědčil o tom, že by se mělo jednat o nějaký velký krok vpřed. Dříve testovaný a mizerně optimalizovaný Quantum Break spíše ukázal, že DX 12 se musí vývojáři naučit pořádně používat. Ale i tak lze z těchto testovaných vzorků vypozorovat, že DX 12 pomůže v kombinaci slabého procesoru a AMD grafické karty.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama