Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 11
Seznam kapitol
Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.
Závěr
Battlefield 1 je pro mě příjemné osvěžení této série. Prostředí první světové války je opravdu ve FPS hrách méně okoukaném než z druhé světové války. Hra míří hlavně na multiplayer, ale i kratší singleplayer kampaň na pár hodin zabaví a nabízí celkem pestrou paletu misí.
S výkonem hry se asi také trápit nebudete. Ačkoliv minimální požadavky uvádějí naprosto nesmyslně jeden z nejvýkonnějších „mainstream“ procesorů Intel Core i5–6600K, hra běží opravdu plynule i na slabém FX 8370 (se kterým dost často mají některé hry v rozborech problémy). Grafická karta také stačí jakákoliv 2GB, co spadá do kategorie nižšího mainstreamu. Možnosti snížení detailů přinášejí další nárůst výkonu a kromě minimálních, je degradace grafické stránky minimální.
Optimalizace hry je tedy opravdu velmi povedená. Na testované GTX 960 jsem během hraní nenarazil na jakékoliv problémy s plynulostí i při detailech Ultra. Grafika hry je přitom opravdu pěkná. Respektive, při detailním pohledu zjistíte, že se například využívá celkem agresivní LOD, ale celé prostředí je velmi dobře nasvíceno a barvy působí realisticky. Takže některé tyto nenápadná zjednodušení lze chápat jako důsledek optimalizace. Proti poslednímu dílu Hardline je toto velký krok vpřed. Když hru porovnáme s Mirror's Edge Catalyst, který také vytvořili EA DICE, tak Battlefield je optimalizován výrazně lépe. Hlavně paměťové nároky jsou nižší při hezčí grafice.
Také jsme poprvé v rozboru měli hru, u které bylo možné vyzkoušet chování API DirectX 12 proti DirectX 11. Autoři u samotného detailů píší, že DirectX 12 může přinést, ale i nemusí, navýšení výkonu. Záleží hodně na konfiguraci PC. V našem rozboru se v případě AMD sestavy jednalo o zlepšení výkonu, ale na sestavě Intel s grafickou kartou GTX 960 došlo k výraznému propadu výkonu. V Battlefield 1 tedy DirectX 12 nepřináší nárůst výkonu pro všechny.
Uvidíme, co přinesou budoucí hry, kde by se DX 12 API mělo vyskytovat stále častěji. Ani Battlefield 1 mě nepřesvědčil o tom, že by se mělo jednat o nějaký velký krok vpřed. Dříve testovaný a mizerně optimalizovaný Quantum Break spíše ukázal, že DX 12 se musí vývojáři naučit pořádně používat. Ale i tak lze z těchto testovaných vzorků vypozorovat, že DX 12 pomůže v kombinaci slabého procesoru a AMD grafické karty.
Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI
Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus