Mafia III: Časy se mění | Kapitola 4
Seznam kapitol
V Česku letos není očekávanější hry. Mafia III rok a čtvrt po oznámení konečně vychází a hned vzbuzuje emoce. Jak si s pokračováním slavné mafiánské ságy poradilo nové studio Hangar 13? Dosavadní reakce hráčů naznačují, že to mohlo dopadnout lépe. Hru s krvavými nároky na hardware zachraňuje jen poutavě vyprávěný příběh černocha v Americe šedesátých let.
K otevřené městské akci neodmyslitelně patří auta a těm není moc co vytknout. Jízdní model je sice arkádovější (lze přepnout i na realistický), ale vůbec to nevadí. Honičky nejen s policií mají šťávu a vozový park je bohatý. Vadí mi spíše detaily – proč je tu možnost auto jediným tlačítkem převrátit? Nebo proč tu naopak není speciální animace pro vylézání z převráceného auta? Kam se poděl ikonický omezovač rychlosti?
Nebylo by fér novou Mafii odsoudit jen na základě toho, že je repetitivní a jednoduchá. Rozhodně je třeba ocenit atmosféru města New Bordeaux, které se inspiruje skutečným New Orleans 60. let. Jeho kouzlo vyniká především v noci, kdy se rozzáří neonové reklamy. A protože se hra odehrává v 60. letech v Americe a hlavní postavou je černoch, asi není třeba dlouze rozepisovat, jak nehezky se k vám lidé mohou chovat. Je skvělé, že se autoři nezalekli kontroverzních témat a nebojí se vyobrazit “šedesátky” se vším, co k nim patří.
Když je řeč o atmosféře, nemůžu vynechat soundtrack. Nejprve ucho zaplesá, když z rádia slyší vypalovačky od Rolling Stones nebo Creedence Clearwater Revival, ale nakonec se u mě dostavil pocit, že tvůrci vzali náhodný výběr “Greatest Hits of the 60s” a bez přemýšlení ho nacpali do hry. Nevím jak vám, ale mně Hendrixova verze All Along the Watchtower nezní jako nejvhodnější skladba do hlavního menu.