Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Seznam kapitol
To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému.
Tento díl seriálu se zaměří na vliv jednotlivých položek v sekci "Volby/Grafika" (Options/Video) na výsledný vzhled a výkon 3D akcelerace. Naštěstí i u Half Life 2 je k dispozici řada voleb, které dovolují nastavit nejdůležitější položky přímo, bez nutnosti hledat tato nastavení v ovladačích grafické karty.
Exteriéry Half Life 2 - to je opravdová pastva pro očí...
Výřez stejné scény (tak abychom ukázky viděli tak, jak se zobrazují na monitoru) předvádí, jak může být obraz, v závislosti na nastavení grafické karty, rozdílný. První obrázek ukazuje vysokou kvalitu obrazu, druhý je nastavený tak, aby bylo dosaženo maximálního počtu fps (vykreslených obrazových políček za sekundu) - už na první pohled je vidět, že je obětována kvalita obrazu.
I když se programátoři snaží optimalizovat hry tak, aby i na méně výkonných kartách vypadal obraz podobně, ztrácíme ve druhem případě docela mnoho (objekty vypadají téměř jako papírové krabice).
Tento článek blíže vysvětluje jednotlivé pojmy v nastavení kvality 3D obrazu a popisuje jejich vliv na výkon. Nejdříve se budeme zabývat obecnými pojmy 3D akcelerace a v další části se zaměříme na specifické záležitosti Half Life 2.