half-life-2-kvalita-obrazu-vs-3d-akcelerace
Hry Článek Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Kwolek Jirka

Kwolek Jirka

12. 1. 2005 00:00 159

Seznam kapitol

1. Kvalita obrazu vs výkon 2. Typy grafických karet 3. Grafické jádro: DirectX 7/ 8/ 9 4. Procesor, paměť a rozlišení obrazovky 5. Pokročilá nastavení - Model detail
6. Pokročilá nastavení - Texture detail 7. Pokročilá nastavení - Filtering mode 8. Pokročilá nastavení - Antialiasing (AA) 9. Pokročilá nastavení - Stíny, Voda... 10. Závěr

To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému.

Reklama

Tento díl seriálu se zaměří na vliv jednotlivých položek v sekci "Volby/Grafika" (Options/Video) na výsledný vzhled a výkon 3D akcelerace. Naštěstí i u Half Life 2 je k dispozici řada voleb, které dovolují nastavit nejdůležitější položky přímo, bez nutnosti hledat tato nastavení v ovladačích grafické karty.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz


Exteriéry Half Life 2 - to je opravdová pastva pro očí...

Výřez stejné scény (tak abychom ukázky viděli tak, jak se zobrazují na monitoru) předvádí, jak může být obraz, v závislosti na nastavení grafické karty, rozdílný. První obrázek ukazuje vysokou kvalitu obrazu, druhý je nastavený tak, aby bylo dosaženo maximálního počtu fps (vykreslených obrazových políček za sekundu) - už na první pohled je vidět, že je obětována kvalita obrazu.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz

I když se programátoři snaží optimalizovat hry tak, aby i na méně výkonných kartách vypadal obraz podobně, ztrácíme ve druhem případě docela mnoho (objekty vypadají téměř jako papírové krabice).

Tento článek blíže vysvětluje jednotlivé pojmy v nastavení kvality 3D obrazu a popisuje jejich vliv na výkon. Nejdříve se budeme zabývat obecnými pojmy 3D akcelerace a v další části se zaměříme na specifické záležitosti Half Life 2.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama