Baldur's Gate: Siege of Dragonspear – sága se rozrůstá | Kapitola 3
Seznam kapitol
Před nedávnem se příznivci jedné klasiky konečně dočkali velké události: po více jak jedné a půl dekádě bylo vydáno nové rozšíření pro Baldur's Gate (Enhanced Edition). Beamdog splnil, co slíbil, a se Siege of Dragonspear nabídl desítky hodin herního času, které doplní události mezi oběma sériemi!
První místo, ve kterém začínáte ihned po spuštění hry, je jakýsi dungeon pod městem. Je to zhruba dva týdny po poražení Sarevoka a nahánění jeho stoupenců. Na tomto místě doháníte jeho posledního poručíka, Korlasze. Je zde pár obvyklých věcí, mimo zabití Korlasze, jako pomoc nějakým nemrtvým najít znovu odpočnek (nějakým dalším zabíjením), přinešení nějakých předmětů a podobně. Pokud si nevytvoříte nové postavy, začínáte s původní družinou. Importována je většina předmětů, ale ne všechny. Přijdete o pytel (pytle) držení, měšce, čili předměty s nejvyšší hodnotou. A mnoho těch nejlepších magických předmětů.
To může krapet zabolet, protože v Siege of Dragonspear je sice spousta magických předmětů, ale pouze ke konci hry naleznete nějaké podobně dobré těm, o které jste přišli. První část hry je takové malé opakování, tutorial, většina nepřátel tak není nijak náročná, ačkoli jsou zde nějaké pasti atd., je tedy dobré dávat pozor. S novým herním deníkem jsem měl hlavně problém vůbec se tu najít než cokoli jiného.
Nevím, jestli to bylo proto, že jsem to hrál poprvé, nebo protože některé úkoly a instrukce opravdu nejsou tak jasné, jak by být mohly. Možná kousek obojího. Podobné věci se mi totiž občas stávaly i ve staré Baldur's Gate (a Baldur's Gate II). Ano, když o tom tak přemýšlím, myslím, že hra je v tomto ohledu v pořádku. Dělat to o mnoho jednodušší, tak by to dopadlo jako většina dnešních her udělaných pro blbečky. Hrát takové není žádná zábava, pořádné RPG musí obsahovat trochu nejistoty, bádání. Jen tak je člověk motivován k prozkoumávání, u kterého se baví. Neříkám, že jste v Siege of Dragonspear stále ztraceni, ale tu a tam se to stane. Tedy alespoň mně. Některé z těch situací ale bývají jen chyby, které jsou dříve či později odstraněny. Narazil jsem na minimálně jeden prokazatelný problém, který už byl dokonce tou dobou, kdy jsem Beamdog požádal o pomoc, opraven.
V dungeonu naleznete i nějaké staré Sarevokovy papíry, tak se můžete dozvědět, jak to celé začalo. Po zničení Korlasze (a dodělání všeho ostatního včetně úkolů, pokud chcete) oblast opustíte a odcházíte na zasloužený odpočinek jako Hrdina Baldurovy Brány. Jelikož není dál do čeho píchnout, družina vás v ten moment opustí. (Nechají tam alespoň všechny předměty). To také přeruší romance z BGEE, což je takové trochu zvláštní. Jistě, postavy, se kterými jste randili, vás stále znají, a to dobře. Ale následně to vypadá, jako by se nic nestalo, jste jen staří známí. A to jste se neviděli maximálně pár dní. No, to mi přijde celkově podivné. V paláci tak každopádně zůstáváte pouze s Imoen. Ale nic netrvá věčně…
Konec odpočinku
Záhy někdo nečekaně palác napadne a pokusí se vás zabít! Bodnou také a otráví Imoen. Celé je to rychlá akce, nikdo tak z počátku neví, o co jde. Nicméně záhy poté, co útočníky odrazíte, zjistíte, že je to akce Caelar Argent, která si sama objednala vaši vraždu.