YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa

YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa

Michal Rybka

Michal Rybka

16. 9. 2016 03:00 29

Seznam kapitol

1. YouTube gigantický 2. Malý český YouTube 3. Normální obsah netáhne 4. Bez sexu, násilí...
5. ...sprostých slovíček, drog... 6. ...i válek a tragédií 7. Masy láká kontroverze 8. Bulvár seriózně?

YouTube před nedávnem (opět) změnil community guidelines. Jednoduše řečeno značně přitvrdil pravidla, která videa lze monetizovat a která ne. Někdo říká, že už bylo načase, protože řada pravidel existovala, ale nevymáhala se. Zajímavější otázkou ale je, jaký je vlastně vztah mezi vlastníky platformy a tvůrci, kteří pro ni tvoří obsah.

Reklama

YouTube je veliký. Je opravdu, opravdu, opravdu veliký. YouTube má více než čtyři miliardy unikátních views denně, každou minutu se nahraje 300 hodin videa.

Má také velký obrat, který v roce 2015 dosáhl 4,28 miliardy dolarů. Tento obrat ale stále nějak nepřekračuje náklady na provoz harddiskových gigafarem, takže je třeba nějakým způsobem přesvědčit zadavatele reklamy, aby zadávali více reklamy. To je zcela pochopitelné, zcela logické. Problém je ve směru, kterým se rozvíjí tvorba na YouTube. Velká část produkce obsahu na YouTube vyrazila směrem, který rozhodně nenaplňuje zadavatele reklamy velkým nadšením. Řada firem se o YouTube zajímá, ale tak trochu stále neví, co si s ním má počít – o tom svědčí například to, že pouze 60 % amerických korporací YouTube aktivně používá.

Určitý problém, který firmy s YouTube mají, spočívá v tom, že vlastně netuší, jak diváky na něm účinně oslovit. Publikum YouTube je mladé, má svoje vlastní hodnoty a představy a od televize odešlo proto, že se jim televizní pořady nelíbí. Nasazování standardních televizních formátu na YouTube nefunguje a nové formáty, které na něm vznikly, jako reakční videa, destrukční videa či letsplaye zase nejsou něco, co by se konzervativnímu managementu líbilo. iPhone vhozený do lávy? Fajn. A co jako s tím? Dáme k tomu reklamu na ten samý iPhone...?

Moderní YouTube je drsný a vulgární, což je překvapivé vzhledem k tomu, jak mladé publikum má. Často říkám, že to je svět jako z Pána much, kdy byly děti ponechány bez dozoru dospělých a samy si vytvořily svoji vlastní civilizaci, drsnou a krutou. Na moderním YouTubu se dějí divné věci, youtubeři tam rozmazávají „kontroverze“, jako například kdo komu poslal nahé fotky a podobně – a trendují. YouTube drama prostě frčí a ti lidé to dělají bud schválně, anebo už ztratili jakýkoliv smysl pro soudnost a pro soukromí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama