Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 12

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 9. 2016 06:00 57

Seznam kapitol

1. Adam Jensen v novém kabátě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, FOV 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran MSAA 5. Vliv nastavení – Kvalita a filtrace textur, stíny 6. Vliv nastavení – CHS stíny, TAA, rozmazání pohybu
7. Vliv nastavení – DoF, Bloom, volumetrická světla 8. Vliv nastavení – fyzika šatů, AO, tesselace, POM 9. Vliv nastavení – odrazy, doostření, úrovněň detailů 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.

Reklama

Závěr

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Na Deus Ex: Mankind Divided můžeme číst spoustu stížností ohledně optimalizace. To je celkem oprávněné, ale hra se dá vyladit, že vypadá pěkně a přitom běží výrazně rychleji. Největší problém dělaly CHS stíny, které neuvěřitelně sestřelí výkon, přitom ve většině scén obraz moc neovlivní. Naopak jejich nastavení na plnou úroveň spíše uškodí, protože vypadají nereálně rozmazaně.

Nároky na paměť lze výrazně zredukovat snížením detailů textur. Ty jsou zde opravdu ve vysokém rozlišení a bez viditelného doskakování. Ale v tomto ohledu je pochopitelné, že majitelé 16 GB RAM se mohou nároků zhrozit, když tíměř celá paměť při hraní hry padne. Spolu se spuštěným prohlížečem webu (nejlépe paměťově náročným Firefoxem) může kapacita přestat stačit. Při testování jsem hrál jen samotnou hru a občas jsem se dostal na 12 GB obsazené paměti při hraní hry na detaily Ultra.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Celkem mě potěšilo rozumné škálování nastavení detailů pomocí profilů. Skoro bych i doporučil hru nastavit pomocí profilů detailů a pak podle rozboru maximálně doladit některé „přebytečné“ detaily (například Chromatic Aberattion nebo Motion Blur). Stejně jsem i já postupoval při hledání optimálního nastavení referenčních detailů pro GTX 960. Také nároky MSAA se díky rozboru vysvětlily. Takže MSAA je zde náročné, ale proč tomu tak je, již víte.

Hra až na extrémně dlouhé načítání běžela dobře i na slabší sestavě AMD. To ukazuje, že optimalizace hry není nejhorší. Vizuální stránka hry je pěkná, ale chybí ji stylizace jako tomu bylo v předchozím díle. Grafika se snažila být více realistická, a to jí podle mého názoru spíše škodí.

Deus Ex: Mankind Divided každopádně patří k těm lepším hrám, co zatím letos vyšly, a pokud vás předchozí díl bavil, tento nový si také oblíbíte. Hratelnost je stejně povedená a technická stránka hry není nejhorší a nároky hry odpovídají dnešní době, i když vzhledem k vizuální stránce by nějaké to fps navíc neuškodilo.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama