Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Drtivý úder augmentované reality: Pokémon Go
Drtivý úder augmentované reality: Pokémon Go
autor: Michal Rybka , publikováno 16.7.2016
Drtivý úder augmentované reality: Pokémon Go

Když se toho rána obyvatelé New Yorku probudili a vyšli před své domy, všude panoval klid a mír. Jen vysoko na nebi byly vidět kondenzační stopy jediného japonského letadla. Protože bylo osamělé, protiletadlová obrana ani nevyhlásila poplach. Najednou se pumovnice letounu otevřela a vypadl z něj malý kulový objekt.


Řítil k zemi a neustále se zvětšoval, až nakonec v obrovském zášlehu světla explodoval. A najednou celé město zavalila strašná spousta pokémonů!

Pokémon Go je vzácný technologický fenomén. Ne snad díky tomu, že posedl svět s doslova virální dynamikou, i když ta je opravdu šílená. Není úplně běžné, aby se zprávy o popularitě nové hry dostaly do mainstreamového tisku a televizních pořadů dřív, než byla u nás hra oficiálně uvedena. A aby o hře mainstreamová média informovala dřív, než specializovaná herní. To je fakt hodně výjimečná věc.

Už dnes aktivita Pokémon Go hráčů překonala Tinder a TechCrunch uvádí, že překročila počet aktivních uživatelů Twitteru a rovněž soutěží s Facebookem. Hra je označována za „nejvirálnější v historii“ a „největší mobilní hru v amerických dějinách“, kdy počet aktivních denních hráčů překročil i Draw Something (2012) a  Candy Crush Saga (2013).

Během tohoto týdne jsme se například dozvěděli, že o hru projevil zájem už i Hollywood a chce podle ní natočit film. Předchozí hitovka Angry Birds potřebovala k podobnému kroku celé roky! Fakt, že je zájem natočit film ve chvíli, kdy ještě nedošlo k celosvětovému release, je extrémně neobvyklý a svědčí to o mohutném očekávání, pokud jde o úspěšnost hry.

Prudký úspěch hry také zlepšil vyhlídky Nintenda. Jejich akcie vystřelily z přibližně 18 USD na počátku měsíce na současných více než 30 USD. Otázkou ale je, zda je prudký skok v ceně akcií obhajitelný pouze jedinou hrou, která je navíc free to play a není vyrobena přímo Nintendem, ale jimi částečně spoluvlastněnou firmou Niantic. Spíš to ilustruje sílu starých brandů, které Nintendo vlastní.

Spolu s mediální explozí přišla i epidemie Pokémon memů. Řada je vcelku luxusních, včetně fotek hbitých restauratérů, lákajících nově nejen na wifi, ale také na pokémony v okolí a ovšem také varování, jako je dopravní nápis „DON'T POKEMON AND DRIVE“. 

Místa, kde můžete na pokémony narazit a kde je lze trénovat, jsou rozmístěna po celém světě, včetně míst poměrně nevhodných, jako je Muzeum holocaustu či policejní stanice. Existují tréninková místa, kde bydlí civilisté a občas se bratří s „vlastníky“ virtuálních tréninkových míst. Jedna dívčina našla místo pokémona mrtvolu, pár lidí bylo už při hraní okradeno. Také se spekuluje o tom, že to je vlastně docela super aplikace, jak vytáhnou geeky z domovů a nutit je k pohybu, což se nepovedlo Michelle Obamové, ale pokémonům ano.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
117 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 49.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.