Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 9
Seznam kapitol
Druhý díl parkourové akce Mirror's Edge s podtitulem Catalyst je zde a mezi hráči a recenzenty moc kladných ohlasů nezískal. My se v našem rozboru podíváme na technickou stránku hry. Opět vyzkoušíme hru na AMD i Nvidia grafické kartě a otestujeme, které detaily nejvíce ovlivní výkon anebo kvalitu obrazu.
Závěr
Mirror's Edge Catalyst mě velmi zklamalo po stránce hratelnosti. Chybí zde nějaký dobrý příběh a osazení do otevřeného světa spíše hře uškodilo. Velmi často probíháte stále stejnými lokacemi - musíte dělat stále ty stejné triky a pohyby. A podobně je na tom i technické stránka hry. Hra sice běží na vynikajícím Frostbite 3 Engine, ale ten zde své kvality neukázal. Grafika hry je sice výrazně stylizovaná a fotorealistický vzhled nikdo neočekává, ale optimalizace hry místy kolísá.
Celkem nepříjemné je viditelné doskakování textur a modelů i při nastavení Ultra úrovně. Bohužel i při Hyper detailech jsou některé textury celkem rozmazané. Naproti tomu ale nároky na paměť jsou velmi vysoké a hlavně majitelé 2GB grafických karet narazí na problém s propadem výkonu v některých částech hry. GeForce GTX 960 2GB i při nastavení textur Medium může narážet na přetížení sběrnice PCI-E. S nastavením Low textur už hodně povrchů vypadá otřesně a na zbytku je vidět výrazné doskakování vyšších úrovní textury.
Samotné ladění hry pomocí profilů hry zde funguje naštěstí dobře a rozdíly v obraze nejsou moc výrazné (až na odlesky a stíny). Hra až na paměťové nároky není moc náročná a detaily Ultra si užijete i na slabších grafických kartách, pokud jste si koupili model s více než 3 GB paměti VRAM. Detaily doporučuji spíše ladit ručně, neboť na slabších kartách s více pamětí můžete ponechat textury na ultra, ale budete muset omezit například odlesky a stíny. Naopak karty s málo VRAM, ale dostatečně výkonným GPU (například testovaná GTX 960 2GB) spíše budou ovlivněny velikostí textur.
Díky Frostbite Engine hra opět celkem dobře běží i na AMD grafických kartách, což je vidět z testu rozlišení na ASUS Radeonu R9 290. Ovšem i tak výkon neodpovídá tomu co uvidíte na monitoru. Zatím jsem všechny hry založené na tomto Engine chválil za dobrou optimalizaci. V tomto případě tomu tak není. Nedá se vyloženě tvrdit, že by byla úplně špatná. Problémové jsou hlavně nároky na paměť, které neodpovídají vizuální stránce hry.
Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI
Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus