Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu!

Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu! | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

10. 6. 2016 03:00 44

Seznam kapitol

1. Virtuální realita 2. Hraní streamovaných her 3. Chytré hodinky 4. Magnetické pásky 5. Vysoce odolné BluRay 6. Základní příjem

Některé technologie vypadají přežile anebo nesmyslně – přišly prostě příliš brzy anebo se zdálo, že nedávají smysl. Čas nám ale pokročil, ty internety zrychlily, kmitočty narostly, litografie se zjemnila, cena spadla a zkrátka a dobře má smysl podívat se na věci kdysi zavržené a dát jim druhou šanci.

Reklama

Streaming her

Osobně jsem měl o funkčnosti herního streamingu docela velké pochybnosti. Dovedl jsem si představit lokální streamování ze serveru například v hotelu a podobně. Nvidia nám na Nvidia Shield Android TV ukázala, že je možné streamovat obsah nejenom lokálně, z vašeho PC, ale také přes internet. Jejich služba GeForce NOW funguje u nás velmi obstojně, což je dané tím, že mají servery poměrně blízko České republice.

Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu!
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky na připojení nevyhoví pravda v každé vísce naší krásné vlasti, minimem je 10 Mbit/s, pro 720p a 60 fps to vyžaduje 20 Mbit/s a pro FullHD přenos obrazu v 60 fps pak 50 Mbit/s. To je poměrně hodně i na Prahu a dovedu si představit, že pokud se tato technologie rozšíří, docela dost to zatíží infrastrukturu. Dále pak je nutné, aby ping na nejbližší datacentrum Nvidie bylo pod 60 ms, což u nás reálné je, byť pravděpodobně ne všude a pravděpodobně ne tehdy, pokud jste na internet připojeni přes Wi-Fi, protože u něj na větší vzdálenosti odezva docela brutálně osciluje například v závislosti na počasí anebo na tom, jestli mezi vámi a access pointem například projíždí traktor.

Retry? Některé technologie je třeba zkusit znovu!
i Zdroj: PCTuning.cz

Di rivendalehall - originally posted to Flickr as Up up and away,
CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4403076

Buď jak buď herní streaming reálný je – a pokud by se datacentra rozumně rozšířila, mohlo by to fungovat. Výhoda je jasná, minimální potřebný výkon u klienta, který se přenáší na poskytovatele služby a infrastrukturu. Poskytovatel může škálovat efektivněji a lepší důvod k posílení infrastruktury asi nenajdeme.

Děsím se jen času mezi 18–22. hodinou, toho času strašného, děsivého, kdy se všichni budou snažit napojit na netflixy, primy, geforcenowy a další služby. Zátěžový peak bude hrozný.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama