Tahle hra není pro starý: Hopsa Hejsa Super Mario DOOM! | Kapitola 5
Seznam kapitol
Dnes budu psát trochu s nadsázkou, ale jen trochu. Nový DOOM je opravdu povedená střílenice, opravdu děsivá a opravdu líbivá střílenice, která si půjčuje od klasiky řadu klíčových mechanismů. Je ale také mnohem rychlejší, zběsilejší a mnohem víc matoucí. Pro řadu pamětníků to bude o poznání silnější kafe!
Nová hra je nejenom o poznání rychlejší, ale taky mnohem drsnější. Gory kill je první věc, co mariňák provede a hra vás k tomu vyloženě navádí. Spousta akcí je divokých a brutálních, takové porcování démonů motorovkou je fakt husté.
Když jsem si stěžoval na velkou kontrastnost a barevnost prostor, které mi přijdou nepřehledné, kolega poznamenal: „No jo, oni tím míří na mladší publikum.“
Na jaké mladší publikum, sakra? Tohle je fakt hustota, v polovině hororových filmů neuvidíte to, co v prvních dvou místnostech nového DOOMa. Ne že by ten původní byl nějaké máslíčko, napíchnutá torza a animace smrtí byly na svoji dobu celkem odvázané, ale popravdě jste se na animace umírajících nepřátel museli dívat v samostatném programu, aby vám došlo, že to hnědé, co se ocitlo venku, je asi střevo. Když jste byli u animovaného spritu nepřítele blízko, viděli jste prostě jenom velké barevné čtverce.
Tady nám to naservírují pěkně na tvrdo, vytrhávání srdcí, vylupování očí, polní chirurgie motorovkou, rozlamování lebek, a tak dále a tak dále. Opravdu se necítím jako zapšklý moralizující prďola (takoví by asi nepřežili ani pohled na video ukázku), ale tohle fakt není zrovna vhodné pro potěr, i když rychlostní plošinkový parkour zvládají nepochybně lépe, než herní geronti.