Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 3. 2016 08:00 16

Seznam kapitol

1. Doba kamenná v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, následné efekty 5. Vliv nastavení – geometrie, terén, voda, prostředí
6. Vyhlazování hran 7. Vliv nastavení – Volumetrická mlha, FoV 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Kvalita grafiky. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. V této hře je toto nastavení celkem dobře použitelné, protože k ovlivnění textur a jejich filtrace dojde až na posledních dvou stupních. Ve Far Cry Primal tedy toto pohodlnější nastavení lze jen doporučit. Dokonce je vždy, kromě minima, aktivní SMAA vyhlazování hran.

V následujících dvou scénách se můžete podívat na vliv jednotlivých nastaveních na obraz a výkon. První scéna je jedna z nejnáročnějších, na které ve hře narazíte. Druhá ukazuje průměr, jak hra většinou běží.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

První test se odehrával na území vašeho kmene. Je zde velké množství objektů a efektů, takže nároky jsou opravdu vysoké. V této části ihned po načtení hra ukazovala na GTX 980 Ti vytížení 2700MB, takže lze očekávat, že do výsledku mírně zasahuje i nedostatek paměti VRAM na GTX 670, na které se vliv detailů měřil.

Rozdíly mezi jednotlivými detaily jsou viditelné hlavně na úrovni kvality geometrie. Ta se postupně mění s každým stupněm detailů. Naopak textury jsou ovlivněny až u nastavení Normální. Pro pohodlné hraní na slabších grafických kartách úrovně GTX 670 nebo GTX 960 lze doporučit nastavení detailů na Vysoká.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily VELMI VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VELMI VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily NORMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily NORMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily NÍZKÉ -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

V druhé testovací scéně, odehrávající se v severní části mapy, je výkon o něco vyšší. Nastavení Ultra je sice mimo možnosti grafické karty GeForce GTX 670. Na této grafické kartě je vhodnější nastavit detaily na Vysoká, a maximálně ručně upravit Geometrii zpět na Velmi vysoká.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily VELMI VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VELMI VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily NORMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily NORMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-

Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily NÍZKÉ -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama