Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.
Maximální vs. minimální detaily
Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Kvalita grafiky. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. V této hře je toto nastavení celkem dobře použitelné, protože k ovlivnění textur a jejich filtrace dojde až na posledních dvou stupních. Ve Far Cry Primal tedy toto pohodlnější nastavení lze jen doporučit. Dokonce je vždy, kromě minima, aktivní SMAA vyhlazování hran.
V následujících dvou scénách se můžete podívat na vliv jednotlivých nastaveních na obraz a výkon. První scéna je jedna z nejnáročnějších, na které ve hře narazíte. Druhá ukazuje průměr, jak hra většinou běží.
Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.
Scéna 1
První test se odehrával na území vašeho kmene. Je zde velké množství objektů a efektů, takže nároky jsou opravdu vysoké. V této části ihned po načtení hra ukazovala na GTX 980 Ti vytížení 2700MB, takže lze očekávat, že do výsledku mírně zasahuje i nedostatek paměti VRAM na GTX 670, na které se vliv detailů měřil.
Rozdíly mezi jednotlivými detaily jsou viditelné hlavně na úrovni kvality geometrie. Ta se postupně mění s každým stupněm detailů. Naopak textury jsou ovlivněny až u nastavení Normální. Pro pohodlné hraní na slabších grafických kartách úrovně GTX 670 nebo GTX 960 lze doporučit nastavení detailů na Vysoká.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
Detaily VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-
Detaily NÍZKÉ -pro zvětšení klikněte-
Scéna 2
V druhé testovací scéně, odehrávající se v severní části mapy, je výkon o něco vyšší. Nastavení Ultra je sice mimo možnosti grafické karty GeForce GTX 670. Na této grafické kartě je vhodnější nastavit detaily na Vysoká, a maximálně ručně upravit Geometrii zpět na Velmi vysoká.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
Detaily VYSOKÉ -pro zvětšení klikněte-
Detaily NÍZKÉ -pro zvětšení klikněte-