Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

8. 2. 2016 03:00 27

Seznam kapitol

1. Nebezpečně pěkná a náročná Lara 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny 6. Vliv nastavení – detaily, AO, DoF, tesselace
7. Vliv nastavení – odrazy, tráva, bloom, vinětace 8. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, vlasy, odlesky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Preset. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. Jedná se o rychlý způsob, jak změnit detaily a zvýšit si výkon nebo zlepšit kvalitu obrazu. Ale jako vždy může volba zbytečně ořezat i ty detaily, které nemají výrazný vliv na výkon, ale v obraze poznat jsou.

Jak můžete vidět na následujících dvou scénách, hra škáluje s detaily celkem výrazně. Největším důvodem je však nedostatečná velikost paměti grafické karty – 2GB GTX 670. Například profil Very High nastavuje textury na maximální úroveň. Ty však vyžadují 6GB paměti, takže render na 2GB grafické kartě se výrazně zpomalí.

Profil Custom je ruční nastavení všech detailů na maximum, protože profil Very High nenastavuje všechny detaily na maximální možnou úroveň.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

První scéna se odehrává v náročnějším prostředí v pozdější fázi hry. V této scéně hra škáluje velmi dobře (přibližně 3,5x) a mezi nastavením High a Very High můžete pozorovat onen velký propad výkonu kvůli nedostatku VRAM.

Největší rozdíly v obraze jsou mezi nastavením Lowest, Low a Medium. A už při nastavení Medium hra vypadá velice dobře. Škoda jen, že na GTX 670 se ani při nastavení medium nedočkáte stabilních 60 fps. Na druhou stranu Rise of the Tomb Raider není rychlá fps akce, a rychlost kolem 45 fps v pohodě stačí na dobrou hratelnost.

Obrázky seřazeny postupně od Custom po Lowest:

 Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily CUSTOM (maximum) -pro zvětšení klikněte-

 Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-


Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOWEST -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOWEST -pro zvětšení klikněte-


Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

V druhé testovací scéně je chování vyšších detailů podobné. Při nastavení Very High karta narazí na nedostatek paměti a výkon padá výrazně níže. Po aktivaci všech detailů na plno (Custom) se hra už téměř přestane hýbat.

Opět platí, že největší rozdíly v obraze jsou mezi nastavením Lowest, Low a Medium. A i při nastavení High hra běží na krásných 50 fps.

Obrázky seřazeny postupně od Custom po Lowest:

 Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily CUSTOM (maximum) -pro zvětšení klikněte-

 Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-


Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOWEST -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOWEST -pro zvětšení klikněte-


Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama