Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 2

Petr Diviš

Petr Diviš

8. 2. 2016 03:00 27

Seznam kapitol

1. Nebezpečně pěkná a náročná Lara 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny 6. Vliv nastavení – detaily, AO, DoF, tesselace
7. Vliv nastavení – odrazy, tráva, bloom, vinětace 8. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, vlasy, odlesky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
— Operační systém:
64 bit: Windows 7
— Procesor: Intel Core i3-2100
— Operační paměť: 6 GB RAM
— Pevný disk: 25 GB volného místa
— Grafická karta: NVIDIA GTX 650 2GB nebo AMD HD7770 2GB

Doporučená sestava
— Operační systém: 64 bit: Windows 10
— Procesor: Intel Core i7-3770K
— Operační paměť: 8 GB RAM
— Pevný disk: 25 GB volného místa
— Grafická karta:  NVIDIA GTX 980Ti 2560x1440 nebo NVIDIA GTX 970 1920x1080

Minimální požadavky hry nevypadají krvavě. Operační systém ve 64b verzi je dnes již nutnost. Méně než 6 GB operační paměti má v PC také málokdo. Požadavky na minimální CPU také nejsou vysoké. Jenom by mohli autoři uvést i ekvivalentní procesor AMD. Hra ale na CPU moc závislá není a například náš testovací AMD FX8370 hru nijak nebrzdil ani s Radeonem R9 290.

V doporučené sestavě se mně uvedených 8 GB RAM zdá velmi málo. Respektive v kombinaci s grafickou kartou, co má 4 GB nebo 3,5 GB VRAM, může nastat problém s jejím nedostatkem. Pod Windows 10 díky WDDM 2.0 není problém efektivně nahrazovat nedostatek VRAM pamětí RAM (za cenu postupného snižování výkonu, ale bez stutteringu), ale musíte mít dostatek RAM. Doporučil bych spíše 12 GB RAM. Zbytek docela odpovídá tomu, jak si hru zahrát na plné detaily.

Testovací sestava

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Hlavní testovací PC je založeno na starším, ale stále dobrém procesoru Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge), který je přetaktován na 4,5 GHz. Šestnáct gigabajtů RAM by mělo s rezervou zajistit, aby testované hry měly dostatek operační paměti. Hry jsou instalovány na 1TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i ve 4K rozlišení (3840×2160).

Druhá grafika je velice známý a oblíbený model GeForce GTX 670 v přetaktované edici od Gigabyte. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik ( výkon kolem modelů: GTX 760 OC, GTX 770, GTX 960, R9 280, R9 285), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 2600K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na AMD vs. Nvidia grafice.

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na budoucí hry. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na dnešní hry.

Metodika testování a nastavení hry

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. V Rise of the Tomb Raider bylo nutné testovat detaily během hraní, protože hra má pouze jednu autosave pozici! Naštěstí hra dokáže změnit veškeré detaily přímo během hraní a tak není problém s porovnáním obrázků pixel na pixel.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 670 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se o profil Very High se sníženými detaily textur na High kvůli nedostatku paměti grafické karty. I tak byl místy problém, protože paměť nestačila. Na 2GB grafické kartě bude vhodnější hru hrát s ještě více sníženými detaily (stíny a textury na Medium).

Detaily hry lze volit v menu při spuštění, ale ty samé detaily lze nastavit i přímo ve hře.

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama