Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

8. 2. 2016 03:00 27

Seznam kapitol

1. Nebezpečně pěkná a náročná Lara 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny 6. Vliv nastavení – detaily, AO, DoF, tesselace
7. Vliv nastavení – odrazy, tráva, bloom, vinětace 8. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, vlasy, odlesky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.

Reklama

Závěr

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Rise of the Tomb Raider je velmi náročná hra s vynikající grafikou. Nároky hry jsou opravdu přehnané a maximální detaily si užijete jen opravdu na těch nejvýkonnějších grafických kartách s 6GB a více paměti. U 4GB grafických karet se vyplatí stíny a textury držet na úrovni High a u 2GB grafik se budete muset spokojit jen s úrovní Medium. Textury jsou ale při plném nastavení opravdu úžasně detailní, takže své nároky si hra částečně může obhájit. Na maximálních detailech se nikde nevyskytují byť jen mírně rozmazané textury.

Prostředí hry je zpracováno velice detailně a uvěřitelně. Jednotlivé části úrovní dávají smysl a nikde jsem nenarazil na hluchá nebo odbytá místa. Hned v úvodu vás hra přivítá pěkným efektem tvořící se stopy ve sněhu od vaší postavy, která se ale postupem času ve sněžné vánici zasype sněhem. Úžasné jsou i různé hrátky z fyzikou v hádankách, které občas musíte vyřešit k dalšímu postupu. Autoři úrovní a hádanek si opravdu zaslouží velkou pochvalu.

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Největším tahákem Rise of the Tomb Raider je ovšem zpracování hlavní postavy. Lara vypadá opravdu nebezpečně hezky! Autoři si s její postavou úžasně vyhráli do maximálních detailů. I když při běžném hraní zabírá malý prostor obrazu, je kvalita textur velmi vysoká. A to tak, že i když se vám podaří kameru k postavě výrazněji přiblížit (hlavně v animacích), textury zůstanou stále ostré a vykreslí se detailní textura kůže s různými oděrky a šrámy. To samé platí i o samotném modelu postavy, na hrany polygonů zde nenarazíte.

Neuvěřitelné grafické orgie završuje efekt PureHair. Ten na hlavu Lary přidává úžasný animovaný model vlasů. Proti původnímu Tomb Radider můžeme pozorovat viditelný pokrok a v novém Rise of the Tomb Raider je opravdu na co se dívat (tedy aspoň mužské herní publikum bude mít radost). O to ale více je vidět, že efekt PureHair je využit jen na hlavní hrdince a ostatní mají na hlavně jen obyčejné polygonové strniště. Tento kontrast vynikne sice jen při animacích, ale možná právě v animacích měli autoři nahradit i vlasy ostatních postav stejným efektem. Kvalita ostatních postav je ale také na stejné špičkové úrovni.

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Rise of the Tomb Raider je podle mého názoru nejhezčí hra, jakou jsem zatím měl k dispozici na rozbor detailů. Jestli mě něco na hře vadilo, tak grafika to rozhodně nebyla. Maximálně její nároky na paměť by nemusely být tak extrémní, ale když si vzpomenu na paměťové nároky Call of Duty: Black Ops 3, je na tom Tomb Raider výrazně lépe.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama