Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 8.2.2016
Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.


Nebezpečně pěkná a náročná Lara

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Za hrou Rise of the Tomb Raider stojí vývojářským tým Crystal Dynamics. Vydavatelem hry je opět Square Enix. Zajímavostí je, že hra využívá protipirátskou ochranu Denuvo, která se objevuje stále častěji. Zatím totiž úspěšně odolává pokusům o prolomení, takže Rise of the Tomb Raider si zahrají jen ti, kteří ji pořídili legálně. Hru pohání stejný engine jako předchozí díl: Foundation Engine.

Rise of the Tomb Raider překvapivě nevychází na všech herní platformách najednou. Nejprve vyšla verze pro Xbox ONE, která je mezi námi již od listopadu roku 2015. Že se verze pro PC objevila se zpožděním až nyní, není nic neobvyklého, ale majitelé PlayStation 4 si počkají ještě déle. Nás v rozboru samozřejmě zajímá jen verze pro PC, která oproti variantě pro Xbox nabízí kvalitnější efekty a samozřejmě možnost hraní ve vyšších rozlišeních i při vyšších snímkových frekvencích.

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Po stažení hry ze Steamu mě překvapila velikost složky se hrou. Na dnešní „next-gen“ poměry zabírá na disku docela málo místa, pouze 18 GB. Ovšem zbytek hardwaru ve vašem PC už šetřit nebude. Hra, jak uvidíte dále, nejen pěkně vypadá, ale také je pekelně náročná na výkon PC. O to zajímavější bude sledovat, jaké detaily ovlivňují výkon nejvíce a jak jejich snížení degraduje kvalitu obrazu.

Hra vznikala na obdobné technologii jako předchozí díl, který podpořilo AMD přidáním svých technologií (vylepšená tesselace a TreesFX). V Rise of the Tomb Raider už se ale technologie pro rendering vlasů jmenuje PureHair a jde o vylepšeného pokračovatele TressFX 3.0, na kterém se studiem Eidos Montreal taktéž spolupracovalo AMD.

Poprvé jsem hru zkoušel na GeForce GTX 980 Ti. Už v první úvodní misi bylo vidět, že grafika hry bude excelentní. Ovšem framerate bylo velice bídné. Na vyhlazování 4× SSAA tedy i na GTX 980 Ti můžete zapomenout a tak jsem pokračoval dál jen s nastavením na vyhlazování SMAA. S maximálními detaily a vyhlazováním SMAA již hra běží dobře, ale stabilních 60 fps nečekejte. Také monitoring vytížení paměti VRAM ukazuje, že na grafických kartách s menší pamětí bude problém. Na GTX 980 Ti bylo téměř stále obsazeno plných 6 GB.

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Na grafické kartě GeForce GTX 670 se teoretické předpoklady potvrdily, hra je na plné detaily nehratelná. Snížení kvality textur na High se zdálo být lékem, ale to fungovalo jen v první nenáročné části hry. V dalších misích na Sibiři bylo i nastavení High mimo možnosti 2GB grafické karty GTX 670 a výkon místy výrazně kolísal. Až s texturami na medium byl výkon téměř vyrovnaný.

U sestavy AMD naopak nastal problém s pamětí RAM. Operační paměti o kapacitě 8 GB v kombinaci se 4GB grafikou na maximální detaily nestačí a hra se neustále zasekávala a swapovala na disk. I tato kombinace tedy vyžadovala snížení detailů textur, aby se hýbala. Na druhou stranu mírné snížení detailů hře moc neuškodí, jak uvidíte dále. Hra vypadá úžasně i na střední detaily. Důležité je v takovém případě hlavně očesat detaily, co ubírají nejvíce paměti.

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
80 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 37.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.