Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít
Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít
autor: Lucie Jiříková , publikováno 3.2.2016
Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít

Když nám Crystal Dynamics s vydavatelem Square Enix přibližně před dvěma roky přinesli remake klasické akční adventury Tomb Raider, bylo jasné, že u jedné hry nezůstane. Tomb Raider se dočkal spousty skvělých hodnocení a vedle toho dokázal vygenerovat i solidní zisky. A tak tu máme Rise of the Tomb Raider, příběhový sequel.


Ještě před pár týdny to vypadalo, že na začátku tohoto roku budou počítačoví hráči třít bídu s nouzí. Jenže pak došlo k vydání několika zajímavých nových her včetně The Witness, Dragons Dogma: Dark Arisen a Rise of the Tomb Raider.

Především vydání poslední jmenované hry je velkým překvapením. Rise of the Tomb Raider totiž vyšla přibližně před třemi měsíci pro konzoli Xbox One, takže na počítačích jsme ji vzhledem k dosavadním zvyklostem Microsoftu očekávali až na podzim.

Časová exkluzivita hry ale nakonec nebyla tak dlouhá a tak novou Laru můžeme už několik dní hrát. V této recenzi se podíváme na rozdíly mezi dvěma posledními Tomb Raidery a odpovíme si i na otázku, zdali Rise of the Tomb Raider stojí za koupi.

Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít

Rise of the Tomb Raider je příběhový sequel hry Tomb Raider z roku 2013. Poté, co Lara odhalila tajemství ostrova Yamatai, tajemná organizace Trinity se ji snaží zdiskreditovat. Lara se proto ještě úpěnlivěji vrhá po stopě různých záhad a snaží se světu dokázat, že existují. Jedna z těchto záhad ji přitom společně s přítelem Jonahem zavádí až na zamrzlou Sibiř.

Na Sibiři by mělo být ukryté starověké město Kitezh, které údajně skrývá klíč k nesmrtelnosti. Bohužel na stopě této záhady je vedle Lary opět i dobře financovaná organizace Trinity. Ta s Larou samozřejmě nemá žádné slitování a slavná lovkyně záhad se tak několikrát ocitne na pokraji smrti.

Příběh Rise of the Tomb Raider je vskutku epický. Nechybí mu pořádné příběhové zvraty, napínavé scény, ale ani dojemné úseky, které všechno zlo okolo hlavní hrdinky velmi pěkně vyváží. Příběh a vůbec podání celé hry je natolik dobré, že mě při hraní neustále napadalo slovíčko „filmový“.

Ano, Rise of the Tomb Raider je skutečně filmový. V předělových videích vás překvapí skvělými hereckými výkony a ani během hry nešetří filmovými úseky. V Crystal Dynamics navíc dali vale jakýmkoliv informačním panelům, ukazatelům zdraví, minimapám a dalším zbytečnostem, které by od filmového zážitku mohly rušit. Výsledek je famózní, hra vám díky tomu umožní maximálně se do příběhu vžít, o čemž se můžete přesvědčit na screenshotech i videích.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.