Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 11. 2015 05:00 46

Seznam kapitol

1. Creation Engine na hranici svých možností 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení - vyhlazování, AF, textury 5. Vliv nastavení – Stíny, stopy po střelbě, světla 6. Vliv nastavení – Nvidia Godrays, DoF, SSAO
7. Vliv nastavení – odrazy, déšť, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – vykreslovací vzdálenost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.

Reklama

Závěr

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hodnotit kvalitu grafiky a optimalizaci u hry s velkým otevřeným světem je vždy obtížné. Je totiž logické, že taková hra nemůže mít stejnou míru detailů jako koridorová střílečka. Fallout 4 na maximální detaily (profil Ultra) rozhodně neohromí špičkovou grafikou. Naštěstí prostředí zničeného světa jadernou apokalypsou se autorům podařilo vytvořit celkem dobře.

Dá se říct, že kvalitu grafiky hlavně zahraňuje prostředí ve kterém se odehrává. Zničené budovy a všudy přítomné trosky vypadají velmi pěkně. Exteriéry mají grafiku při maximálních detailech ještě celkem dobrou, hlavně efekt Godrays dokáže doslova vyčarovat uvěřitelné západy a východy slunce. Problém nastává v interiérech, které vypadají opravdu ošklivě a prozrazují na jak zastaralém engine hra běží.

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Největší problém hry je optimalizace. Zastaralý engine nedokáže efektivně zpracovávat velké množství objektů a efektů, a tak při nastavení detailů na Ultra dochází místy k propadům výkonu. Ty jsou hlavně cítit pokud máte v PC osazenou grafickou kartu značky AMD. AMD pár dní po vydání hry vydalo nové ovladače Catalyst 15.11.1 beta, ty v kritických momentech pomohly až neuvěřitelně. I tak ale z pohledu R9 290X vypadá Fallout 4 velmi špatně.

Z pohledu grafické karty GeForce GTX 670 Fallout 4 až tak zle nevypadá, ale propadům výkonu při Ultra nastavení se nevyhnete. Po osazení GTX 980 Ti, ale nastává problém. Hra vetšinou času běží bez omezovače nad 80 fps, ale místy klidně spadne výkon pod 50 fps - někdy i k 40 fps. Při pohledu na vytížení grafiky je vidět, že v takovém případě výkon brzdí CPU nebo engine hry. Jak ale z našeho rozboru už víte, tak největší zabiják výkonu v takovém případě je dohlednost stínů.

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Fallout 4 je po technické stránce zklamáním. Jedinou výhodou je, že nastavení detailů umožňuje výrazně zvýšit výkon a hra se dá celkem dobře vyladit tak, aby běžela výrazně lépe. Grafická stránka přitom už tolik neutrpí. Jaké detaily má smysl snižovat a jaké ne vám prozradil náš rozbor. Nemusíte bát, že by vám hra i na slabších grafických kartách neběžela plynule. Při nízkých detailech úzké hrdlo v podobě zastaralého Creation Engine přestává být problémem. Hra pak má šanci běžet i na výrazně slabších PC  bez výrazných propadů výkonu.

A jak Fallout 4 běží vám? Napište nám vaše názory na technickou kvalitu hry do diskuze.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama