Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 23.11.2015
Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.


Creation Engine na hranici svých možností

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Fallout 4, stejně jako díl Fallout 3, vyvinulo studio Bethesda Game Studios, patřícím pod vydavatele Bethesda Softworks. Hru pohání Creation Engine, který byl využit i ve hře The Elder Scrolls V: Skyrim stejnými vývojáři. The Elder Scrolls V: Skyrim se i ve své době nemohl chlubit dechberoucí grafikou ani dobrou optimalizací.

Fallout 4 vyšel současně na PC a konzole nové generace (PlayStation 4 a XBOX One). PC verze na rozdíl od konzolové by měla nabízet výrazně vyšší kvalitu stínů a dohlednost detailů samozřejmě není omezena na nízkých 30 fps. A jak to celé vypadá a běží na PC osazeném průměrnou herní grafickou kartou GeForce GTX 670?

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Hra si na pevném disku řekne o necelých 30 GB – to je dnes běžné. Spuštění hry probíhá přes spouštěcí okno, ve kterém si i nastavujete detaily. Na „slabé“ GTX 670 jsem nastavil profil detailů Ultra (doporučena je GTX 780). Jediný detail, který při nastavení ultra zůstává stále nastaven na úroveň High, je efekt Godrays. Spouštím tedy hru tak, jak profil Ultra doporučuje.

Prvních pět minut se neodehrává v prostředí post-apokalyptického světa, ale pár okamžiků těsně před dopadem jaderných hlavic. Toto prostředí vás přivítá v krásně jásavě barevném kabátku. Kvalita ale neodpovídá zbytku hry. Hlavně stromy vypadají hodně nepřirozeně. Možná autoři nechtěli zbytečně ztrácet čas modelováním kvalitního prostředí, které bude za pár minut zničeno.

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Bohužel i první kroky ve vaultu 101 odhalují, že grafické orgie se konat nebudou, za to ale potěší pohled na ukazatel fps. Ten s velkou rezervou létá nad 60 fps. Naopak velmi rychle odhaluji, že hra nemá omezovač fps (pouze V-SYNC, který vždy deaktivuji napevno v ovladači grafické karty) a nad cca 80 fps se začíná hra urychlovat (s vyšší snímovou frekvencí zrychluje prostředí, dobře to ilustruje následující video).

Pro pohodlné hraní hry bez V-SYNC anebo na 120/144Hz monitoru si nastavte omezovač fps (například přes MSI Afterburner) na maximálně 80 fps.

Po pár minutách uvnitř krytu se konečně dostanete ven a grafika hry se vám ukáže v celé své kráse. Ta sice není nijak oslnivá, ale po pár minutách strávených hraním hry na Ultra detaily na GTX 670 jsem nemohl potvrdit tragickou optimalizaci, o které jsem se mohl dočíst jak v některých recenzích, tak občasných názorech v diskuzích. Je tedy potřeba provětrat AMD sestavu s Radeonem R9 290X.

První kroky ve hře na sestavě AMD FX 8370 a Radeon R9 290X vypadaly slibně. Výkon ale začal nepěkně kolísat ve složitějších částech mapy a v některých místech se výkon dokonce propadal i sestavu na platformě Intel s grafikou GTX 670. Z pohledu této sestavy tedy už optimalizace dobře nevypadala. Nebo ne? Zkusil jsem osadit Radeon R9 290X do sestavy Intel... a fps ve těch problémových scénách zlepšilo jen mírně (výkon stále pod GTX 670). Vypadalo to tedy na problém s ovladači AMD.

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
85 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.