Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Supermarkety velí: Každý Čech sám sobě pokladníkem!
Supermarkety velí: Každý Čech sám sobě pokladníkem!
autor: Michal Rybka , publikováno 13.11.2015
Supermarkety velí: Každý Čech sám sobě pokladníkem!

Stroje přicházejí a berou pozvolna i ty zbytky práce, které měl civilizovaný svět pro ty méně kvalifikované. Automatizace se dá přitom do praxe zavádět různým způsobem. Můžete ji dělat chytře a šikovně. Můžete ji dělat hloupě a nešikovně. Anebo ji můžete dělat jako Tesco.


Kdysi dávno byl miniaturní nákup v Tescu jednoduchá věc. Vzali jste si deset rohlíků došli k pokladně, ukázali pytlík prodavači, řekli „Deset“ a ideálně mu vložili do ruky přesný obnos. Protože na takovou věc nevyžadujete daňový účet neboli „babišku“, plynule odcházíte a celá operace zabírá nízké jednotky sekund. Operace je rychlá, protože pokladní ví, co v pytlíku je, markuje to a dokončuje celou operaci s penězi.

Tato operace se stane mnohem zábavnější se samoobslužnou pokladnou, protože nyní už musíte vědět, jaký druh pečiva jste si to koupili. Zboží musíte objevit, navolit, navážit, odložit na předepsané místo a poté absolvovat proces placení.

Supermarkety velí: Každý Čech sám sobě pokladníkem!

Pokud nedojde ke zmatku způsobenému tím, že jste popleta, nemáte technický talent, zařízení nefunguje anebo jste k němu přišli nalití, prodlouží se to na cirka minutu. Pokud jako zákazník přicházíte nepřipraven a vyžadujete podporu odborného školitele, jsou to hravě celé minuty.

Slibované výhody z „urychlení“ nákupu mizí. Pro velký nákup je to nevhodné, protože zařízení vyžaduje, abyste až do zaplacení všechno rovnali na váhu. Malý nákup pro změnu často obsahuje něco, co budete muset vyhledávat v menu stroje. Celkově je proces pomalejší a kompenzuje se to pouze vyšším počtem pokladen.

Jediná kategorie zákazníků, která si v internetových diskusích samoobslužné placení otevřeně pochvaluje, jsou misogynové, kteří nesnáší nevrlé pokladní, nesnáší smradlavé zákazníky, nesnáší tlusťochy, nesnáší hulváty, co mluví do mobilu, nesnáší zákazníky se spoustou dětí, nesnáší zákazníky se spoustou zboží a zvláště nesnáší zmatkáře, kteří si na samoobslužné váze nezvážili zboží a kvůli tomu se musí vracet. Ti ocení klidnou interakci se strojem, který je zbaví nutnosti interagovat s lidmi, tedy pokud stroj funguje, nestojí před ním zmatený zákazník dožadující se jejich rady, nevnucuje se jim podpora anebo je naopak nesleduje ochranka.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
303 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 112.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.