Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 9. 2015 06:00 48

Seznam kapitol

1. Šílený Max se šílenou grafikou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – AF, geometrie, stíny 5. Vliv nastavení – pohybová neostrost, částice, SSAO
6. Vliv nastavení – odrazy, anti-aliasing, povrch 7. Vliv nastavení – DoF, bloom, heat haze, dekorace 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.

Reklama

Závěr

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra Mad Max se po grafické stránce jako doplněk k filmu Mad Max: Fury Road hodí perfektně. Paleta barev je úplně stejně hnědo-oranžovo-žlutá, jen méně saturovaná. Prostředí hry je dokonce i více rozmanitější než ve filmu. Bohužel samotné PC verze je jen čistá konverze z konzole PlayStation 4 a XBOX One, a tak samotná kvalita grafiky není nejvyšší.

Hra nevěří na moderní efekty jako je tesselace, nebo kvalitnější metody Ambient Occlusion. Tesselaci zde supluje efekt Parallax Mapping, který už pamatuje i Serious Sama 2. Využití nenáročné metody Ambient Occlusion má za následek, že jsou stíny ve většině scén velice přehnané a také nepřesné. Možná je to ale tak schválně, protože to občas aspoň zastíní nízkou kvalitu modelů.

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

A co se týče textur? Dobrou zprávou je, že i na 4K rozlišení by vám asi stačila 2GB grafická karta. Textury díky pohledu z třetí osoby vypadají ostře, takže v tomhle ohledu je jejich kvalita dostatečná. Nedochází ani k viditelnému streamování nových textur. Na to jaké má hra nároky na paměť opravdu klobouk dolů. Vytížení grafické paměti se v běžném rozlišení 1920 × 1080 pohybovalo kolem 1400 MB při maximálních detailech. Na Radeonu R9 290X dokonce jen kolem 1100 MB.

Ani kvalita efektů, jako jsou časté výbuchy, není nejhorší. Z větší části se ale na grafice podepisují efekty post processingu jako Bloom, Depth of Field a nebo vlnění horkého vzduchu. Když všechny tyto následné úpravy povypínáte, tak zjistíte, jak nenáročnou grafiku hra ve skutečnosti má. Takže jí může zachránit jen to, že poběží alespoň plynule.

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Po stránce optimalizace hra nezklamala. Nevypadá sice tak hezky jako Zaklínač 3 nebo Crysis 3, ale běží krásně plynule i na pomalejším hardwaru. Přetaktovaná verze GeForce GTX 670 se během hraní snad ani jednou nedostala pod 60 fps v rozlišení 1920 × 1080. A největším překvapením byla AMD sestava. Radeonu R9 290X hra vyloženě sedne, a i v rozlišení 3200 × 1800 hra běžela naprosto hladce.

Nároky na procesor jsou také nízké. Naopak překvapil nízký rozdíl mezi oběma procesory (i přesto, že AMD ovladače mají pod DX11 vyšší CPU overhead), takže majitelé procesorů AMD FX můžou být bez obav, výkon hry vám limitovat nebudou.

A co na technickou stránku hry říkáte vy?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama