Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 29.9.2015
Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.


Šílený Max se šílenou grafikou

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Hru Mad Max nám přináší vydavatel a distributor her Warner Bros. Interactive Entertainment. Vývoj hry na motiv filmu Mad Max: Fury Road (Šílený Max: Zběsilá cesta) byl svěřen vývojářskému studiu Avalanche Studios. Ano, jsou to ti vývojáři, kteří za sebou mají úspěšnou sérii her s otevřeným světem Just Cause – pro vývoj takové hry dobrá volba.

Mad Max vyšel současně na PC a konzole nové generace (PlayStation 4 a XBOX One). Pod hrou tentokrát není viditelně podepsán žádný výrobce grafických čipů. Kvůli tomu asi také hra vypadá na PC i konzolích téměř stejně, aspoň podle srovnávacích videí na YouTube. Hra na PC kromě podpory vyšších rozlišení a vyšší plynulosti (konzolová verze je omezena na mizerných 30 fps) nenabízí žádné efekty navíc.

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Po spuštění hry, které je velice rychlé – téměř bez loadingu, jsem zamířil okamžitě do nastavení grafiky. Jelikož jsem srovnávací videa grafiky konzole vs. PC viděl před spuštěním hry, obával jsem se, že hra bude jen jednoduchý port bez velkých možností nastavení grafiky. Opak je pravdou! Nastavení grafiky zde je zde přes dvacet položek. Na PC s grafickou kartou GTX670 jsem nastavil vše na maximum a spustil novou hru.

Samotné spuštění nové hry vypadá docela efektně. V herním menu, kde si nastavujete detaily a ovládání, vidíte na pozadí silnici vedoucí přes prostředí pouště post-apokalyptického světa. Po kliknutí na novou hru jen zmizí menu a rovnou začne renderovaná animace zběsilé jízdy. Ta bohužel končí velice špatně pro Maxe, ale úvod do hry je vyřešen opravdu pěkně. Teprve po této animaci následují titulky a krátký loading samotné hry.

Už v úvodní animaci jsem si říkal, že tohle už sem někde viděl. Po prvních pár minutách ve hře bylo jasně vidět, že hra celkem věrně kopíruje grafický styl filmu Mad Max: Fury Road. V paletě barev převažují hnědo-oranžové odstíny doplněné namodralou oblohou. Na první pohled hra tedy působí dobrým dojmem zničeného světa, ale po pár krocích také začnete velmi rychle vnímat nedostatky.

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Tím prvním je vyhlazování hran. Hra sice v menu má nastavení vyhlazování, ale nejspíš se zase jedná o post-processing efekt (FXAA, nebo SMAA), což jde v pohybu vždy snadno poznat. Také detaily textur nevypadají úplně nejlépe, ale to je spíš dáno samotným pustým prostředím. Na tesselaci můžeme také zapomenout. Po delším hraní je stále více vidět, že hra se jednoduchou vizualizaci snaží maskovat za tuny post-processing efektů. Jak sami uvidíte dále, tak právě jejich vypnutím se grafika hry změní nejvíce.

Pokud se ale podívám na ukazatel fps, tak v rozlišení 1920×1080 se pohybuje kolem 60 až 80 fps. Je tedy vidět, že se pro účely rozboru i na tak staré grafice budeme muset posunout na 2560×1440. Jinak by hrozilo, že rozdíly v nastavení při snižování detailů nepoznáme kvůli tomu, že bude výkon limitovat procesor.

Mad Max tedy nemá oslnivou grafiku, využívající všech možností dnešních grafických karet, ale vypadá to, že je dobře optimalizován. To se nakonec ukázalo na sestavě AMD s pomalejším procesorem, ale výrazně výkonnější grafikou, kde v rozlišení 1920×1080 poskakoval ukazatel snímků za sekundy kolem hodnoty 100. Vývojáři si tedy mohli dát více práce s PC verzí a využít rezervy výkonu ke zlepšení grafiky.

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
38 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.