Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

17. 9. 2015 06:00 61

Seznam kapitol

1. Japonská kvalita v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – fps limit, blur, DoF, Modely 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny, světla
6. Vliv nastavení – Post Processing, efekty, AO, oblaka 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Stealth akce Metal Gear Solid se po dlouhé době vrací na PC s podtitulem The Phantom Pain. V dnešním rozboru se tedy podíváme na jednu z nejlepších stealth akcí jakou můžeme na PC najít. Aby jste si hru užili parádně i na slabší počítačích, podíváme se, jaké detaily se vyplatí snížit a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama

Závěr

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain se po grafické stránce nesnaží ohromovat nejlepší grafikou s co nejvíce „cool“ efekty. Naopak spoléhá na skvělý level design a doslova filmové zpracování animací. Grafika je tedy spíše průměrná. Prostředí hry sice vypadá na první pohled pěkně a snaha o věrnost se musí ocenit, ale přidat pár polygonů na některé objekty by rozhodně na škodu nebylo.

Ve hře se většinu času plížíte po zemi, a tak si nedostatků v grafice lze všimnout snadno. Například již zmíněné skály by si zasloužily přidat tesselaci, která by při bližším pohledu vykreslila do kamenů detailnější nerovnosti. Hrajeme snad hru z roku 2015? Také kvalita samotných shaderů není nejvyšší. O texturách se dá napsat to samé. Vzhledem k tomu, že se jedná o stealth akci, kdy většinu času ležíte na zemi, ostrost některých textur není podle mého názoru dostatečná.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Kvalita efektů je také průměrná. Velmi dobře je zpracován denní cyklus. Také samotné nasvícení krajiny vypadá celkem realisticky. Dojem tomu akorát kazí nereálně ostré stíny bez soft-shadows efektu. Výbuchy a různé částicové efekty také nejsou ničím vyjímečné. V jiných hrách můžete vidět jak hezčí, tak horší efekty – prostě průměr.

Po grafické stránce Metal Gear Solid V: The Phantom Pain není hrou, jaká by se měla do paměti hráčů zapsat kvůli špičkové grafice. Je jasně vidět, že hra míří hlavně na samotnou hratelnost a grafika hry rozhodně ničím neurazí. Tedy kromě již zmíněného ditheringu v úvodu.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

To, že hra nemá nejmodernější grafiku, se ale projevilo v nárocích na hardware. Ty vás opravdu potěší a v běžném rozlišení 1920 × 1080 vám bezproblémů bude stačit i doporučená GTX 760. Pokud snížíte detaily na minimum, hra stále vypadá dobře (respektive ne o moc hůř než na maximum) a rozjedete jí snad na všem co podporuje DirectX 11 a má alespoň 1,5 GB paměti.

Nároky na procesor jsou mírně vyšší, ale větším překvapením pro mě byl malý rozdíl mezi AMD FX8370 a Intel Core i7 2600K, když došlo na limitaci procesorem. Každopádně pokud máte čtyř jádrový procesor, hra vám určitě poběží plynule.

Pokud ale uvážíme, jakou grafiku při tak nízkých nárocích hra nabízí, můžeme ji určitě označit za dobře optimalizovanou. A co si o technické kvalitě hry myslíte vy?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama