Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava GamesCom 2015: Hardwarové tažení
GamesCom 2015: Hardwarové tažení
autor: Pavel Dobrovský , publikováno 17.8.2015
GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Kamióny a dodávky vjíždějí s počítači a barevnými dekoracemi do sklobetonového výstaviště na břehu řeky Rýn. Z nitra hal se valí testovací řev soundsystémů a ohlašuje tím, že brzy propukne další výstava GamesCom. V pořadí již sedmá. Předvedou se tu nejnovější hry, občas i v celé kráse a s trochou štěstí budou oznámeny novinky, na které nebyl prostor před pár týdny na pompézní výstavě E3 v Los Angeles.


Je to stejné jako každý předchozí rok. Kamióny a dodávky vjíždějí s počítači a barevnými dekoracemi do sklobetonového výstaviště na břehu řeky Rýn. Z nitra hal se valí testovací řev soundsystémů a ohlašuje tím, že brzy propukne další výstava GamesCom. V pořadí již sedmá. Předvedou se tu nejnovější hry, občas i v celé kráse a s trochou štěstí budou oznámeny novinky, na které nebyl prostor před pár týdny na pompézní výstavě E3 v Los Angeles.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Že se to zase děje, si musel všimnout každý obyvatel města. Stejně jako každý předchozí rok totiž herní firmy vykoupily reklamní plochy v celém centru a na Kolíňany shlížejí hrdinové z nejnovějších akčních trháků. S tím rozdílem, že letos buď mělo studio Bethesda víc peněz než všichni ostatní, nebo prostě a jednoduše všechny předběhlo. Po ulicích jsou totiž vidět jen dva plakáty: Optimismem sršící Pipboy z radioaktivitou nabušeného Fallout 4 a rudobílý plakát s jedním slovem: DOOM. Jinými slovy, opět přijde peklo na zemi. Kolín si jím tedy už jednou prošel, a to když na něj shodili spojenečtí letci v rámci Operace Milénium 1455 tun výbušnin. Peklo ze hry na plakátech bude ale čistě virtuální, stejně jako většina prezentovaných titulů.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Málo se o tom mluví, ale GamesCom je důležitý i pro hardwarové firmy. Většina z 345 000 návštěvníků však v tom jednom výstavním týdnu proudila na herní prezentace a u stánků hardwarových firem se zastavila pouze, když a) se dalo vyzkoušet něco zajímavého, na co byla kratší než hodinová fronta, b) se při speciálních show zdarma rozhazovaly trika/myši/nálepky/podložky pod myš, c) když se ztratili mezi halami a už neměli sílu na to jít dál. A ono upřímně řečeno – vyznat se v hardwarových periferiích, které jsou přímo na halách? To je nad lidské síly, protože vedle sebe jsou tu virtuální reality, herní klávesnice, myši se snímači tepu, speciální křesla pro závodní simulátory, ovládání očima, ovládání gesty, nové gamepady a myši, které vypadají, jako by někdo urval kus vetřelec a zapíchl do něj drát, tlakové podložky, podivné postroje, pistole a volanty, o joysticích a dalších ovladačích nemluvě.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Abychom se v tom chaosu neztratili, vypravili jsme se za PC Tuning na GamesCom s jasně navrženým bojovým plánem, ze kterého bylo přesně patrné, o co máme zájem, a kdy je domluvena schůzka. Plán samozřejmě selhal. Nakonec jsme viděli i to, co jsme v něm neměli a vyzkoušeli to, co jsme zkusit nechtěli. Výsledný dojem je ale veskrz pozitivní. Technologie a hardware na následujících stránkách ukazuje když ne současné mainstreamové směřování herního průmyslu, tak alespoň náznaky budoucnosti: Řada nápadů je totiž v prototypech, které budou muset herní vývojáři nejprve vzít za své, aby jim na míru ušili hry. A možná se ani ve hrách neuchytí a budou své využití hledat v jiných oborech. Pojďte se kouknout na ty, které nás chytly natolik, že o nich píšeme.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
26 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.