Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity
Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity
autor: Lucie Jiříková , publikováno 16.3.2015
Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity

Cities: Skylines, klon SimCity, se už několik dní drží na špici žebříčku nejprodávanějších her na Steamu. Vydavatel Paradox Interactive se před pár dny pochlubil, že jde o nejrychleji prodávaný titul v historii společnosti. Je zřejmé, že Cities: Skylines je opravdu kvalitní hra, která kdejaké SimCity hravě strčí do kapsy. Prozradíme si, proč tomu tak je.


Série budovatelských strategií SimCity, jejíž nové díly nás se železnou pravidelností doprovází už od roku 1989, si nejprve sama pro sebe stvořila svůj vlastní žánr a následně mu dlouhé roky kralovala. Nyní ovšem dostala na zadek a to ve dvou krocích.

Vývojáři z Maxisu s vydavatelem Electronic Arts v zádech na začátku roku 2013 společnými silami nejprve vydali moderní předělávku legendární strategie s prostým názvem SimCity. Na PC Tuningu jsme věnovali SimCity věnovali v krátké recenzi. Hra to byla nedopečená, tudíž i plná chyb a navíc obsahovala hned několik nepopulárních prvků, které fanouškům série rvaly žíly (pochybuju, že u SimCity vydržel někdo až dodnes – proto minulý čas).

Asi nejpalčivějším problémem nejnovějšího SimCity, s nímž se servery nemohly vyrovnat ještě několik měsíců po spuštění hry, byla nutnost neustálého připojení hry k serverům. Druhým citelným problémem potom byla miniaturní velikost měst, v tomto případě tedy spíš vesnic. Nepomohla ani možnost spojovat města s dalšími městy v regiony. Který správný stavitel by to taky chtěl dobrovolně zabalit prakticky při rozjezdu a namísto vybudování pořádného architektonického majstrštiku odejít pracovat na stavbě další vesnice? Nehlaste se všichni.

Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity

SimCity od EA

Posledním velkým prohřeškem SimCity byla absolutní nechuť společností podporovat moderskou komunitu. Chyběly sofistikované nástroje, s jejichž pomocí by si hráči tvořili mapy, nové budovy a herní mody a měnili je s jinými hráči. Tento prvek je v dnešní době, zvlášť mezi budovatelskými strategiemi, velice populární. A když už za hru chcete něco přes tisíc korun a ještě od hráčů očekáváte citelné ústupky, je zkrátka slušností alespoň tuto maličkost zakomponovat. Inu, nestalo se tak, SimCity byl propadák a také díky tomu si dnes přečtete nadšenou recenzi na Cities: Skylines. Tato hra je totiž přesně tím, co jsme očekávali od SimCity (a co jsme nakonec nedostali).

Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity

Nové Cities: Skylines

No, a nakonec EA v nedávné době oznámilo, že Maxis, studio stojící za SimCity, zavírá.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
134 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 55Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.