Total War: Attila – Vykrádáme a drancujeme Evropu | Kapitola 7
Seznam kapitol
Začátek roku 2015 nám nabízí poměrně rozsáhlé portfolio nových her, avšak ne všechny žánry jsou zastoupené v hojném počtu. Total War: Attila se snaží zaujmout místo kvalitního a atraktivního reprezentanta strategií. Otázkou zůstává, zdali tento „simulátor“ řádění Hunů nabízí vše, co si moderní hráčská základna žádá.
Shrnutí a verdikt
Na první pohled by mnozí usoudili, že je Total War: Attila pouhým datadiskem pro předchozí titul Total War: Rome II. A zčásti by měli pravdu. Nicméně množství nových funkcí, obsahu a aspektů hry, které si pro nás studio Creative Assembly připravilo, mi zkrátka nedovoluje o tomto titulu tvrdit, že je to pouze datadisk k již zmiňovanému Rome II. Právem se tak jedná o samostatnou hru.
Avšak ani zmínce o datadisku se nevyhneme. Stažitelný balíček „Viking Forefathers“ byl k předobjednávkám sice zdarma, ale ti z vás, kteří si hru zakoupili v prvním dni od vydání a chtěli si zahrát i za Vikingy, si již museli připlatit zhruba 200 korun. Jedná se tedy o day one DLC a zastáncem takových praktik opravdu nejsem. Datadisk měl být buď původní součástí hry, či volně dostupný ke stažení. Takhle se ale skutečnost jeví, jako by vám někdo prodal auto, ale kola prodával zvlášť.
Jinak ale Total War: Attila dokazuje, že myšlenka kvalitního titulu se strategickým zaměřením existuje a je realizovatelná. Hra má však i své mouchy – místo vytváření dalšího obsahu do hry se vývojáři měli spíše zaměřit na zdokonalení pathfindingu a umělé inteligence celkově.
I přesto, že je stabilní, perfektně vyobrazuje prostředí a s vhodným nastavením plynule poběží na většině sestav, by i engine Warscape potřeboval po delší době výměnu za něco modernějšího.