Evolve: Když se z ještěrky vyklube tříhlavá saň | Kapitola 8
Seznam kapitol
Tvůrci z Turtle Rock Studios evidentně nemají her s asymetrickým multiplayerem dost. Jakmile pod hlavičkou Valve vydali hit Left 4 Dead, pustili se do podobného porojektu, tentokrát s názvem Evolve. O průběhu vývoje jsme vás informovali v sekci Novinky, nyní však hra konečně vyšla, takže je čas na recenzi!
Zatím jsem se ještě nezmínila o grafice, kterou jsem si záměrně šetřila až na konec – stojí totiž za to. Ve hře sice nemůžete čekat nějaké revoluční grafické efekty, ale celkově prostě vypadá dobře. Sci-fi stylizace jí nesmírně sluší. Příšery jsou patřičně hrozivé, naproti čemuž stojí čtyři karikaturami šmrncnutí hrdinové.
Každý z vojenského kvarteta má díky pečlivému ztvárnění i kousek duše, což se také cení. A osobitou atmosféru dostala do vínku i většina map. Jedna je více zarostlá a tudíž temná a ponurá, jiné dominují otrávená horká jezírka, takže se její prostředí halí do mlžných výparů a v podstatě každá je něčím zajímavá ať už je to specifická budova, jako třeba elektrárna, nebo právě již zmíněná vegetace.
Vůbec nejsympatičtější na grafické stránce je, že hra v maximálním rozlišení a s ultra detaily jede i na průměrném stroji a ani neškobrtne. V tomto směru by jí ledajaký titul mohl tiše závidět. A možná ještě dozná dalších vylepšení – Nvidia s novými ovladači slíbila i patch zahrnující technologie z Gameworks.
To samé se dá říci i o ozvučení. I to je naprosto famózní, přičemž bych chtěla vyzdvihnout hlavně skutečnost, že díky zvuku dobře poznáte, kde příšera je.
Celkově vzato se mi Evolve líbila. Ovládání je plynulé, pocit ze střelby uspokojivý, střety vojáků s příšerou bývají velmi intenzivní (i když někdy možná až moc hektické) a celé to vypadá opravdu dobře.
Problém je, že jsem ve hře nenašla moc věcí, které by mě vyloženě překvapily. Jakoby tvůrci vyložili všechny karty na stůl ještě předtím, než jsme svoji partičku rozehráli. To už je ale samozřejmě čistě subjektivní pocit, který opravdu dobře nastavené jádro hry nemůže znehodnotit. Otázkou ještě zůstává, jak dlouho vás podobně postavená hra dokáže bavit.