Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Nejlepší modifikace: Když úpravci trumfnou původní hru
Nejlepší modifikace: Když úpravci trumfnou původní hru
autor: Lucie Jiříková , publikováno 17.7.2014
Nejlepší modifikace: Když úpravci trumfnou původní hru

Herní mody. Prodlužují herní zážitek, nebo do hry vnášejí funkce, na něž by její tvůrci ani nepomysleli. Někdy ze hry udělají nesrovnatelně lepší zážitek, který si nakonec vyslouží samostatně stojící verzi, nehynoucí čest a slávu. Moderská scéna je neskonale kreativní, proto jsme věnovali nejlepším a nejzajímavějším výtvorům pár řádků.


Team Fortress

  • Datum vydání: 24. srpna 1996
  • Žánr: FPS
  • Původní hra: Quake
  • Vývojář: Team Fortress Software
  • Stránky hry: není

Team Fortress je multiplayerový mod založený na enginu hry Quake od id Softwaru. Ve hře se nacházejí multiplayerové módy jako capture the flag či attack/defend, při jejichž hraní je kladen důraz na týmovou spolupráci a využívání výhod jednotlivých povolání. Na každé straně konfliktu se hráčům nabízí hned devět různých tříd včetně průzkumníka, odstřelovače, vojáka, mistra demolice, pyromana, špióna, inženýra, medika, specialisty na těžké zbraně a civilisty.

Mod Team Fortress navrhla a vytvořila trojice Robin „Bro“ Walker, John „Jojie“ Cook a Ian „Scuba" Caughley, kteří se sdružovali pod hlavičkou organizace Team Fortress Software. O ni zanedlouho projevila zájem společnost Valve, která si ji najmula nejdříve na práce na samostatném modu a později i na práce na stand-alone hře pojmenované Team Fortress Classic.

Team Fortress je dodnes hraný a poměrně oblíbený mod, jež se stal vzorem pro mody do dalších populárních her včetně Quake III Fortress a Enemy Territory Fortress. Vedle toho vyšlo i pokračování stand-alone hry s názvem Team Fortress 2. To si na stránkách Team Fortress 2 můžete stáhnout a hrát zdarma.

Dear Esther

  • Datum vydání: 14. února 2012
  • Žánr: horor, adventura, mysteriózní
  • Původní hra: Half-Life 2
  • Vývojář: The Chinese Room
  • Stránky hry: http://dear-esther.com/

Popsat či žánrově zařadit Dear Esther je nad naše síly. Proto se do toho nebudeme zbytečně zaplétat a hru označíme za experimentální first-person adventuru, v níž je kladen důraz na postupné objevování mysteriózního Hebridského ostrova a seznamování se s dějovým pozadím hry prostřednictvím nalezených tajemných hlasových útržků. Ty promlouvají k ženě jménem Esther, která zemřela při autonehodě.

Postupem času hráči pochopí, kdo a proč hlasové zprávy na ostrově zanechal a dopracují se i k symbolickému konci, který je donutí k zamyšlení. Na zvoleném stylu vyprávění je zajímavé, že jednotlivé segmenty na sobě nejsou až tak moc závislé a spouštějí se náhodně s tím, jak hráč dosáhne určitého bodu. To znamená, že každý z hráčů se může dopracovat trošku jiného herního zážitku.

Pro svůj neortodoxní přístup k hraní a výborný soundtrack od Jessicy Curry si vysloužila mnohá ocenění, absolutních hodnocení od herních kritiků i samotných hráčů a také stand-alone verzi, kterou tvůrci z The Chinese Room ve spolupráci s Valve představili světu na začátku roku 2012.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
94 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.