Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to

Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

2. 7. 2014 04:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod, žánrové zařazení hry 2. Tvorba postavy, levelování 3. Možnosti vývoje postavy 4. Předměty, obchodování
5. Tahové souboje 6. Družina, NPC postavy, rozhovory 7. Příběh hry, postranní questy 8. Grafika, prezentace, závěrečné hodnocení

Na vývoj Divinity: Original Sin vybralo vývojářské studio Larian na Kickstarteru milion dolarů. Šéf studia se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že odmítá umřít, dokud nevytvoří nejlepší RPG. Povedlo se mu splnit si tento sen v aktuálním Divinity: Original Sin, nebo si s odchodem na onen svět ještě bude muset počkat?

Reklama

Své úspěchy při vyzbrojování a levelování hrdinů samozřejmě bude prověřovat v zatuchlých kobkách, ve smrdutých bažinách a strašidelných průsmycích všeho druhu. Prostředí ve hře je spousta, každé má svá specifika (v bažinách na vás bude působit vliv mokra, v lávových oblastech může dojít ke vznícení atd.) a vyrukuje na vás s jinými nepřáteli, kteří se liší způsobem boje i speciálními vlastnostmi, dovednostmi a případně vlivy.

Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud tedy neholdujete tvrdé řeholi, na souboje budete muset jít chytře. Nad ohnivého rytíře tak vyčarujete dešťový mrak, který ho rychle schladí, pomalého obra kouzlem přenesete na druhou stranu obrazovky, abyste se nejdříve mohli vypořádat s jeho hbitými poskoky, a před lukostřelci z řad kostlivců se ukryjete za stěnou. A tímto způsobem bych mohla pokračovat na desítky dalších stránek, tím bych vás ovšem připravila o radost z objevování, která je společným jmenovatelem všech principů hry.

Jak už jsem zmínila, Divinity: Original Sin je postaveno na tahových soubojích, což znamená, že jakmile během volného pobíhání po světě ve stylu Diabla narazíte na nepřítele, hra plynule přejde do tahového režimu. V něm má každý hrdina své akční body, jejichž počet se odvíjí od jeho schopností a dovedností, ale také od vybavení (některá zbroj akční body přidává, jiná zase ubírá atd.).

Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to
i Zdroj: PCTuning.cz

Každý pohyb v souboji vyžaduje určitý počet bodů. Pokud jich máte dostatek, můžete v boji učinit třeba hned několik tahů po sobě (rána mečem, seslání kouzla, vyléčení parťáka), čehož se dá, v kombinaci s možností šetřit body zkrácením aktuálního tahu, dobře využít ve svůj prospěch.

Vzhledem k možnostem a kombinacím však nějaký smysluplný postup nebude jednoduché vymyslet, a pokud nebudete hrát zrovna na „easy“, některé souboje si budete muset zopakovat. A právě to se mi na hře opravdu líbilo. Nic vám nedaruje příliš jednoduše, ale je spravedlivá, a jestliže budete mít chuť do jejího objevování, postupem času vám ráda vyloží všechny své zákonitosti. Díky tomu se stanete neomylnými bojovníky a namísto jednoho ušmudlaného postupu dokážete vymyslet třeba hned tři naprosto bravurní.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama