Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to

Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

2. 7. 2014 04:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod, žánrové zařazení hry 2. Tvorba postavy, levelování 3. Možnosti vývoje postavy 4. Předměty, obchodování
5. Tahové souboje 6. Družina, NPC postavy, rozhovory 7. Příběh hry, postranní questy 8. Grafika, prezentace, závěrečné hodnocení

Na vývoj Divinity: Original Sin vybralo vývojářské studio Larian na Kickstarteru milion dolarů. Šéf studia se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že odmítá umřít, dokud nevytvoří nejlepší RPG. Povedlo se mu splnit si tento sen v aktuálním Divinity: Original Sin, nebo si s odchodem na onen svět ještě bude muset počkat?

Reklama

Vlastní tvorba postavy je členitá a probíhá v několika rovinách. Jakmile se vám během soubojů podaří nasbírat dostatečný počet zkušenostních bodů, udělá to cink a vaše postavy dostanou bod nebo body, které mohou být rozděleny v jedné z příslušných částí – mezi klasické atributy, jimiž jsou síla, tělesná konstituce, rychlost, obratnost, inteligence a postřeh.

Další oblastí pro rozdělování bodů jsou schopnosti. Ty se dělí do podskupin, jako jsou zbraně, kde najdete schopnost ovládat luk, kuši, jedno-ruční a obouruční zbraně, nebo řemesla, kde najdete schopnost opravovat zbraně, hýbat předměty na dálku, vytvářet nové předměty nebo identifikovat ty získané.

Na schopnostech mě zaujala i podskupina osobnosti, která vám dovolí vylepšit si charisma, schopnost smlouvat o ceně nebo schopnost velení. Mezi schopnostmi však najdeme i velice svébytnou skupinu tzv. „dovednosti“, kde si můžete zpřístupnit používání různých druhů kouzel, případně si při jejich vyvolání zajistit spotřebu menšího počtu akčních bodů.

Divinity: Original Sin – obrození RPG, které stojí za to
i Zdroj: PCTuning.cz

Předposlední oblastí rozdělování bodů jsou talenty. Zde najdete celkem 45 různých specialit, mezi něž patří schopnost rozumět zvířatům, umění léčit se ze zásahů jedy, umění utíkání ze soubojů i v případě, kdy jsou protivníci přímo u vaší postavy atd. Talenty jsou specifické tím, že některé z nich vylučují možnost aktivace jiných. Tak například pokud aktivujete talent kuráž, budete odolní proti obavám, to však znamená, že vaše postavy odmítnou utéci z boje.

Některé talenty pak zajistí zvýšení vašich základních atributů na úkor jiných (například politik o dva body zvedne charisma a o jeden sníží inteligenci) a nebo jsou vázány na aktivaci některé ze schopností (například talent anakonda, který zvyšuje zranění udělená tupými zbraněmi, vyžaduje aktivaci schopnosti ovládat jedno-ruční zbraně atd.). Docela nářez, nemyslíte? A to ještě nejsme u konce.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama