Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků
Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků
autor: Tomáš Šulc , publikováno 28.5.2014
Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků

Že herní engine id Tech 5 nebyl zdaleka takovou revolucí jako jeho předchůdci, víme už od vydání Rage. S Wolfenstein: The New Order se to bohužel nemění a po vizuální stránce hra zapadá do šedého (pod)průměru. Potěší alespoň nižší hardwarové nároky, na střední detaily si nového Wolfensteina zahrajete plynule i na slabších sestavách


Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků

Když se řekne id Software, automaticky se všem téměř všem odrostlejším hráčům vybaví noci strávené u legendárních her jako Doom, Quake nebo Wolfenstein. Především v 90. letech minulého století stálo toto vývojářské studio na absolutním vrcholu herního průmyslu a tvořilo hry, které měly nejen vynikající hratelnost a přinášely (bez přehánění) zcela revoluční technologie, ale také pomáhaly utvářet i samotný žánr stříleček z pohledu první osoby. Poslední takovou hrou byl alespoň z pohledu technologií a počítačové grafiky Doom 3. Ten přinesl na svou dobu nevídanou hru světla a stínu a odstartoval éru dynamického osvětlení. Od jeho vydání uplyne shodou okolností za několik týdnů deset let.

Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků

id Software pro své hry vždy vyvíjel vlastní technologie, které se od dob prvního Doomu jmenují id Tech. Nová verze id Tech vždy přinášela zmiňované revoluční efekty a možnosti, s výše zmiňovaným Doomem 3 debutovala technologie id Tech 4. Nelze se proto divit, že od id Tech 5, která byla představena před třemi roky společně s hrou Rage, měli hráči obrovská očekávání. Ta se ale bohužel tentokrát nenaplnila a ve srovnání se soudobou konkurencí typu Crysis 2, Metro: 2033 a dalších grafika Rage značně zaostávala.

Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků

Proč o tom všem píši? Na technologii id Tech 5 běží i aktuální Wolfenstein: The New Order. Za hrou však už nestojí přímo studio id Software, které navíc opustili téměř všichni původní zaměstnanci včetně Johna Carmacka. id Software v roce 2009 odkoupila skupina ZeniMax Media, která současně vlastní i téhož roku založené švédské studio MachineGames. V rámci sdílení licenčních práv na značku dostalo právě studio MachineGames vývoj nového dílu série Wolfenstein na starost.

Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků

Wolfestein: The New Order je prvotinou výše zmiňovaného týmu. Zatímco herní kvality hry nejsou alespoň podle ohlasů recenzentů špatné, grafika hry za současnou špičkou značně zaostává. Lze říct, že se téměř neliší od tři roky staré hry Rage, se kterou sdílí engine id Tech 5. Je to škoda, protože engine nabízí některé unikátní a nevyužité technologie. Patří sem zejména podpora rozsáhlých textur s velikostí až 128 000 × 128 000 pixelů. Takto obrovské textury se používají k vykreslení velkých celků úrovně, díky čemuž nejsou například skály nebo cesty pokresleny několika opakujícími se vzory. Do paměti grafické karty se textura načítá po částech, takže je možné ji zpracovat i na grafické kartě, která má menší kapacitu paměti než je celková velikost textury. Největší textura ve Wolfensteinu: The New Order má pro ilustraci přibližně 2,9 GB. Další zvláštností id Tech enginu je využití rozhraní OpenGL, zatímco drtivá většina ostatních her běží pod DirectX.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
72 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 34.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.