Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku
Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku
autor: Lucie Jiříková , publikováno 29.4.2014
Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku

Dark Souls II je z her, které předchází jejich pověst. Nemá perfektní grafiku, epický příběh, nebo povedený otevřený svět, ale mluví se o extrémní obtížnosti. Nápis „You Died“ uvidíte tolikrát, že jej začnete vnímat jako svého dobrého přítele. Musíte, jinak budete po pár hodinách hraní nohou poklepávat před ústavem pro choromyslné.


Dark Souls II je akční RPG od vývojářského studia FromSoftware. Přestože je opět zasazeno do fantasy světa Drangleic, který je zničen prokletím nemrtvých, na předchozí díl Dark Souls přímo nenavazuje. Pokud jste tedy nehráli první díl a nechce se vám k němu vracet, můžete své putování Drangleicem bez větších překážek započít právě v Dark Souls II. Tedy jak se to vezme.

Tvůrci před vydáním Dark Souls II avizovali, že chtějí, aby hra byla přístupnější novým hráčům, což také splnili. Vyšponovaná obtížnost však v Dark Souls II, i přes její drobné kosmetické úpravy, zůstala. Takže ano, druhý díl je pro nováčky výbornou příležitostí, jak se do světa Drangleic vpravit, to však neznamená, že by zde hráči dostali něco zadarmo. Ba právě naopak.

 

První zoufalý pokus o prolomení obrany nepřítele na sebe nenechá čekat dlouho a do pěti minut od spuštění hry už nejspíše budete číst obligátní nápis „You Died“ a čekat na to, až se objevíte u posledního Bonfiru (plní funkci checkpointu, ale má i další využití, například možnost aktivovat si kouzla). A pak zase. A znovu. A tak pořád dokola. Přitom s každým novým pokusem potvory znovu ožívají a to samé se stane i ve chvíli, kdy danou lokaci opustíte a pak se do ní vrátíte.

Dark Souls II (PC): Když na vás smrt číhá na každém kroku

Možná mi to nebudete věřit, ale lokace ve hře budete opouštět naprosto dobrovolně. Zvyšovat atributy hlavního hrdiny a potažmo i levelovat totiž lze pouze v základní vesnici (Majula) výměnou za duše. Ty sbíráte cestou (padají z nepřátel, ale nacházejí se i volně po lokacích v krystalech, které předtím musíte zkonzumovat). A tak namísto rozjímání nad tím, zdali lokaci opustit či nikoliv, budete řešit spíš to, jestli pro její opuštění už nastal ten správný okamžik.

Svět Drangleic je otevřený v tom smyslu, že mezi jednotlivými územími můžete podle libosti přecházet – ať už po svých vlastních nohách, nebo za pomoci Bonfire a jeho funkce rychlého cestování. Jednotlivá území ve hře jsou potom čistě koridorová, občas s pár širšími nádvořími nebo jednou či dvěma odbočkami vedoucími k pokladu, ale nic víc.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
78 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 30.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.