Technické pokročení, laikovo zmatení aneb kdo to má stíhat?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Technické pokročení, laikovo zmatení aneb kdo to má stíhat?

Technické pokročení, laikovo zmatení aneb kdo to má stíhat? | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

21. 3. 2014 03:00 24

Seznam kapitol

1. Stačí čtrnáct dní dovolené a... 2. PCIe a USB – jediná jistota 3. Až budu mít chvilku... 4. Vybírat podle recenzí? Sotva
5. Když to trošku nabobtná... 6. Takže podle zkušeností majitelů? 7. Žádný upgrade, žádné starosti

Na střední škole nám říkali, že poločas rozpadu hodnoty technických informací je deset let. Pokud jste pracovali v technickém oboru a na deset let z něj vypadli, je vaše hodnota poloviční, protože polovina věcí, které znáte, je k ničemu. Alespoň takhle to platilo ještě v osmdesátých letech minulého století. Zlaté časy!

Reklama

Situace bývá o to horší, když o upgrade požádá někdo cizí, ale opravdu důležitý, před nímž nechcete ztratit tvář jako technologický počítačový guru. Důvod je prostý: Je lepší vypadat jako šílený hackerský počítačový génius, než jako prostý trouba, který na rozdíl od ostatních prostých troubů není navíc ani opálený a má zcela zanedbatelnou tělesnou muskulaturu. Takže přichází šéf / přítelkyně / kočka z vedlejší kanceláře a žádá odborné rady. Protože víte houby co jim vlastně říct, nasadíte zaměstnaný výraz a sdělíte jim, že až se k tomu dostanete, něco extra jim doporučíte. To na jednu stranu oddálí odhalení, že o tom víte velké kulové, jenomže na druhou stranu se zavazujete k tomu, že jim nedohodíte úplnou kravinu.

Credits: Channel 4
i Zdroj: PCTuning.cz
Credits: Channel 4

Nastává tedy omezený čas mezi lží a jejím potenciálním odhalením, kdy máte možnost někde vyslídit informace, osvěžit si znalosti o moderních technologiích a oprášit své renomé. První zastávkou je obvykle nabídka na online shopech, která dává představu o tom, co se reálně prodává a za kolik. Cena samotná už pomáhá jako klasifikátor mezi lidovým, optimálním a hobbistickým. Problém nastane ve chvíli, kdy zjistíte, že se vývoj rozeběhl několika různými směry a máme tak vedle sebe několik různých variant zboží přibližně v té samé cenové relaci. Tam už prosté prohlížení shopů nepomůže a je nutno získat informace jinde. Ale kdo nám je dodá?

Marketing? Těžko. Marketing má za úkol prodat, co se dá a ideálně u toho nenaštvat výrobce a dovozce tím, že by vyzdvihoval jeden produkt a haněl produkt jiný. Důsledkem je, že ve světě marketingu je všechno super. Jako markeťák víte, že se tenhle notebook zrovna nevyvedl, jenomže ho neprodáte tím, že budete chodit kolem a vyprávět, že vlastně za nic nestojí. Marketingové texty jsou proto v jednom duchu: Všechno je skvělé, je to novější, rychlejší, stabilnější, vychytanější a tak dále. Všechno. Všechny notebooky jsou excelentní, když si vybereš tenhle, je to super, tamten je taky super a tenhle je pro změnu jednoznačně super.

Technické pokročení, laikovo zmatení aneb kdo to má stíhat?
i Zdroj: PCTuning.cz

Problém je v tom, že takhle vypadají všechny marketingové články, takže tu část psanou písmeny u nich můžeme obvykle rovnou přeskočit a věnovat se fotkám a technickému popisu. To jsou jediná vodítka, která pomáhají vytřídit zrno od plev.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama