Assassins Creed IV: Black Flag — Krásný a náročný
Seznam kapitol
Assassin's Creed IV je stejně jako starší „trojka“ postaven na technologii AnvilNext. Technická stránka hry byla přesto o něco vylepšena a grafika vypadá jedním slovem perfektně. Odpovídají tomu i při nejvyšším nastavení detailů vysoké hardwarové nároky. Po snížení ale klesnou a plynule si zahrají i majitelé průměrných počítačů.
Série Assassin's Creed se v herním světě stala během uplynulých let jednou z vůbec nejoblíbenějších. I koncem minulého roku jsme se proto dočkali vydání nového dílu, který, ač ve svém názvu nese číslovku čtyři, je v pořadí již šestým dílem hlavní řady. Zatímco prostředí hry se změnilo a místo Severní Ameriky v době revoluce se děj hry tentokrát odehrává v pirátském prostředí na tropickém ostrově, vývojáři i engine zůstal. Za hrou proto opět stojí studio Ubisoft Montreal a technicky je Assassin's Creed IV postaven na technologii AnvilEngine. Ta poprvé debutovala před rokem u již zmíněného předchůdce Assassin's Creed III a přímo vychází z technologie Anvil, na které běžely starší díly série.
zdroj: YouTube.com, ubisoft
Jak už bylo řečeno výše, běží Assassin's Creed IV: Black Flag na již známé technologii AnvilNext. Ta však byla o něco vylepšena, přičemž, na rozdíl od mnoha jiných studií, si vývojáři nenechali informace o přednostech technického zpracování hry jen pro sebe. Zcela nové je například zpracování vody, které používá vylepšený fyzikální model i grafické efekty. Dále se vývojáři zmiňují o dynamicky se střídajícím cyklu dne a noci včetně měnícího se počasí, kdy se déšť skládá z jednotlivých, samostatně se chovajících a nasvětlených kapek. Totéž platí o husté vegetaci, která reaguje na pohyb postav. Tyto a další přednosti pěkně a srozumitelně shrnuje video s komentářem jednoho z vývojářů umístěné nad odstavcem.
zdroj: YouTube.com, NVIDIA
Ještě o něco více byla vylepšena PC verze hry, na jejíž tvorbě se stejně jako u předchůdce podílela společnost nVidia. Ve spolupráci s ní byla do hry implementována pokročilá metoda vyhlazování hran TXAA (kombinuje režim plnohodnotného a post processing vyhlazování), kvalitnější režim ambient occlusion HBAO+, efekt slunečních paprsků a v nedávném updatu také GPU akcelerovaná verze technologie PhysX. Její přínos opět ukazuje video nad odstavcem. Vzhledem k vysokým nárokům hry jako takové jsou však rozšířené efekty PhysX určené spíše pro budoucí grafické karty. Totéž platí i pro plnou podporu monitorů s 4K rozlišením, které se teprve dostávají na trh.