Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.11.2013
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Stejně jako u předchůdců je hlavním tahákem vizuálního zpracování nového Batmana podpora GPU akcelerovaných efektů PhysX. Do hry přidávají pěkně vypadající kouř nebo sníh. Nároky se zapnutým PhysX a nejvyššími detaily jsou velmi vysoké, po snížení detailů však Batmana rozjedou i majitelé slabších počítačů.


Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Původní Batman: Arkham Asylum se na obrazovky počítačů dostal v roce 2009. Hra vyšla přibližně rok po premiéře úspěšného filmu The Dark Knight, který nastartoval novodobou popularitu netopířího hrdiny. Přestože hry inspirované filmy (a v případě Batmana samozřejmě i původními komixy) nemívají většinou vysokou kvalitu, Batman: Arkham Asylum se zařadil mezi čestné výjimky. Hra uspěla jak u kritiky, tak i u hráčů. Ti si během měsíce od uvedení pořídili 2,5 milionu kopií a celkově se do současnosti prodalo přes čtyři miliony kusů. Není divu, že pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat, Batman: Arkham City přišel na podzim 2011. Hra s celkovými prodeji téměř pět milionů kusů opět bodovala a dokonce překonala původní Arkham Asylum.

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Uvedení třetího dílu, tentokrát s podtitulem Arkham Origins, bylo po takovém úspěchu jen otázkou času. Zda však i novinka uspěje podobně jako předchozí hry, není zatím vůbec jisté. Místo osvědčených vývojářů z Rocksteady Studios na hře totiž pracoval teprve v roce 2010 založený tým Warner Bros. Games Montreal. Batman: Arkham Origins je tak jejich prvotinou na platformě PC i velkých herních konzolích. Že se velký úspěch tentokrát možná konat nebude, naznačují také první hodnocení hry. Zatímco průměr recenzí předchozích dílů se pohyboval okolo 90 %, průměrné hodnocení PC verze Arkham Origins se dle serveru aktuálně pohybuje jen lehce nad 70 %. Od nás dostala hra jen pět a půl hvězdičky.

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

V čem je nový Batman velmi podobný svým předchůdcům, je technické zpracování. Hra je opět postavena na technologii Unreal třetí generace, kterou si tvůrci upravili pro své potřeby. Na vývoji hry se navíc opět spolupodílela společnost nVidia, ve hře jsou proto implementované některé nové technologie a efekty. Zmínit mohu například podporu pokročilé metody efektu ambientní okluze HBAO+, vylepšené dynamické měkké stíny (Percentage Closer Soft Shadows, ostrost stínu se mění se vzdáleností od objektu), teselace (např. postava Batmana) nebo pokročilé metody efektu hloubky obrazu (Depth of Field). Pokud byste se o implementovaných efektech rádi dozvěděli více, doporučuji stránky GeForce.com, kde jsou všechny novinky srozumitelně rozepsané.


zdroj: YouTube.com, BatmanArkhamVideos

Stejně jako u předchozích dílů však není největším tahákem vizuálního zpracování hry grafika, nýbrž fyzika. V Batman: Arkham Origins je totiž implementovaný fyzikální engine nVidia PhysX včetně rozšířených efektů akcelerovaných přes grafické karty GeForce. Rozdíly s vypnutými a zapnutými rozšířenými efekty PhysX jsou dobře patrné z propagačního videa, a je proto dle mého názoru zbytečné, abych je rozepisoval. Dodám pouze, že s grafickými kartami AMD Radeon je možné rozšířené efekty PhysX zapnout pouze na střední úroveň, přičemž vše je počítané přes procesor.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.