Závody F1 2013 — solidní grafika i na běžném notebooku
Seznam kapitol
S podzimem se na obrazovky počítačů dostává nový díl F1. Po vzoru nedávného Gridu 2 je postaven na technologii Ego třetí generace. Změn v grafice je ale poskrovnu a F1 2013 vypadá (nejen) na první pohled stejně jako loňský předchůdce. Potěší naopak hardwarové nároky, které jsou jako obvykle poměrně nízké.
Když se řekne vývojáři arkádových závodních her, vybaví se většině hráčů britští Codemasters. Ti se především v posledních letech stali v tomto žánru etalonem a své hry doslova chrlí tempem dvou do roka. Dost možná i proto, že konkurence je žalostně málo a té kvalitní ještě méně. Už před prázdninami vydali britští vývojáři nový díl závodů Grid 2, na který před pár dny navázal nový díl oficiálně licencovaných závodů Formule 1.
Po znovuzrození F1 na PC v roce 2010 vycházejí nové formule podobně jako třeba sportovní FIFA nebo NHL každý rok. Je logické, že během takto krátké doby lze do hry implementovat jen omezené množství změn. Většina herních mechanik se navíc již osvědčila v předchozích dílech a zůstává proto beze změn. F1 proto podobně jako jiné každoročně vycházející hry začíná trpět syndromem neustále recyklace s aktualizací soupisek jezdců, tratí a závodních monopostů. Přesto (anebo právě proto) jsou ale F1 2013 stále povedenou hrou, aktuální hodnocení na serveru Metacrtitic se pohybuje lehce přes 80 bodů.
Výše uvedená slova „o recyklaci“ neplatí jen pro samotný obsah hry, ale také pro její technické zpracování. Ačkoliv F1 2013 oficiálně běží na technologii Ego třetí generace, která debutovala teprve před několika měsíci u jíž zmíněného Gridu 2, technické zpracování a grafika hry obecně je proti F1 2012 postaveném na Ego enginu 2.0 téměř k nerozeznání. Stále platí, že F1 2013 vypadá výborně, jenže pomalu se zlepšuje i grafika konkurenčních her. Pokud Codemasters zpracování svých her nezlepší třeba s příchodem her pro novou generaci konzolí, spadnou jejich hry minimálně v této kategorii časem do šedého průměru.