The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 9. 2013 03:00 45

Seznam kapitol

1. Unreal engine s GPU efekty PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední detaily 4. Výsledky GK na nejvyšší detaily 5. Výsledky GK na nejvyšší detaily vč. PhysX 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Necelý rok po XCOM: Enemy Unknown se na trh dostává další díl slavné série. Stejně jako předchůdce běží i The Bureau: XCOM Declassified na starší technologii Unreal Engine 3. Přesto vypadá grafika hry velmi dobře. Příjemným bonusem pro majitele nejvýkonnějších grafických karet GeForce jsou GPU akcelerované efekty PhyX.

Reklama
The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Když na konci minulého roku vyšel XCOM: Enemy Unknown, slavili především dříve narození hráči znovuobnovení jedné z nejlepších herních sérií historie. Už v té době jsme přitom věděli, že poměrně brzy by sena obrazovky počítačů měl dostat další díl. Původně se hra měla jmenovat jednoduše XCOM, přibližně v dubnu však došlo k jejímu přejmenovaní na The Bureau: XCOM Declassified.

Nebyla to jediná změna ve vývoji hry. Ten původně začal už v roce 2006 v jednom z nejlepších herních studií současnosti Irrational Games (např. System Shock 2, BioShock nebo BioShock: Infinite). Mělo přitom jít o střílečku z pohledu první osoby a herním stylem ne nepodobným BioShocku. Z důvodu nedostatku času Irrational Games však vývoj přešel pod studio 2K Marine, nabral velké zpoždění a prošel množstvím změn. Během nich hra získala současnou podobu střílečky z pohledu třetí osoby s možností přepnutí do taktického módu se zpomaleným časem.

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Technicky je The Bureau: XCOM Declassified postaven na Unreal enginu třetí generace. Ten samozřejmě dostal řadu vylepšení, aby hra splňovala standardy pro AAA hru roku 2013. Největší zásluhu na mém dobrém dojmu z grafiky hry má její výtvarné zpracování hry. Z technického hlediska (animace, rozlišení textur, detailnost prostředí) je The Bureau: XCOM Declassifield jen průměrný.

Navzdory výše uvedenému hra přeci jen jednu zajímavost po stránce technického zpracování nabízí. Je jí implementace fyzikálního enginu nVidia PhysX včetně GPU akcelerovaných efektů. Jak je dobře vidět z videa, jde o dodatečné částicové efekty (jiskry, kouř) a simulaci látek. Stejně jako u jiných her s GPU akcelerovanými efekty PhysX platí, že je možné je akcelerovat pouze na kartách nVidia GeForce. S AMD Radeony je sice možné efekty teoreticky také zapnout, počítány jsou ale přes procesor a v náročnějších scénách padá framerate pod hranici plynulosti i s nejsilnějšími procesory.

The Bureau: XCOM Declassified — efekty PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama