Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti
Seznam kapitol
Po herní stránce se Bioshock: Infinite povedl. Po té technické je hra postavena na starším Unreal enginu třetí generace. Ten byl značně vylepšen a nadprůměrné technické zpracování v kombinaci s vynikajícím výtvarným pojetím hry vypadá báječně. Hardwarové nároky jsou přitom rozumné, plynule si zahrají i majitelé slabších strojů.
Když se řekne System Shock, pravděpodobně se každému, kdo hrál hry už před patnácti až dvaceti lety, vybaví jedna z nejlepších her vůbec a její pokračování. Za vývojem těchto her (a mnoha dalších legendárních her) stál vývojářský tým Looking Glass Studios. V roce 2000 však vlivem finančních problémů studio zkrachovalo a část zaměstnanců přešla od studia Irrational Games. To o tři roky dříve založili také bývalí zaměstnanci Looking Glass Studio. Irrational Games se po několika svých titulech rozhodli na slavnou sérii navázat. V roce 2007 tak vyšel duchovní nástupce Bioshock. Ten si už pravděpodobně pamatuje většina z vás a jeho úspěch byl obrovský. O tři roky později vyšel Bioshock 2 vyvíjený sesterským týmem 2K Marin (dříve součást Irrational Games) a před pár dny jsme se dočkali dalšího plnohodnotného pokračování. Očekávání se přitom naplnila a Bioshock: Infinite je vynikající hrou, o čemž svědčí i hodnocení na serveru Metacritic. Průměrné hodnocení recenzentů 96 a uživatelské skóre 9.1 je skutečně vynikající výsledek srovnatelný třeba s Half-Life 2.
První dva Bioshocky byly postavené na vylepšené technologii Unreal Engine 2.5. Změny byly tak výrazné, že byl engine v mnoha ohledech spíše srovnatelný s jeho třetí generací. U nového Bioshock: Infinite je tomu podobně. Rozdíl je jen v tom, že hra vychází z Unreal Enginu 3. Grafika nového BIoshocku a třeba původního Unreal Tournamentu III z roku 2007 se však nedají srovnávat. Rozdíly jsou skutečně obrovské. Nejen třeba v rozlišení textur či detailnosti modelů, ale také v efektech a implementovaných technologiích. Biohsock: Infinite plně podporuje rozhraní DirectX 11 a ve hře najdete efekty jako pokročilé metody ambientní okluze, efekt hloubky obrazu (Depth of Field) v kombinaci s efektem rozostření Bokeh Filtering, sluneční paprsky a další. Byť není technická vyspělost hry tak vysoká jako u v tomto ohledu ohromujícího Crysis 3, rozhodně ve srovnání mezi současnými tituly patří mezi nadprůměr.
Kde naopak Bioshock: Infinite exceluje, a co dělá hru na pohled krásnou, je výtvarné zpracování. Létající město Columbia je navržené ve steampunkovém stylu s velkým smyslem pro detail. V kombinaci se zmíněnou technickou vyspělostí je tak velkým zážitkem už samotný průchod virtuálním městem na začátku hry. Z něj také pochází drtivá většina vlastnoručně pořízených screenshotů v celém článku.