Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

20. 3. 2013 03:00 41

Seznam kapitol

1. Real Virtuality engine čtvrté generace 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nastavení grafiky Standard 4. Výsledky GK při nastavení grafiky High 5. Výsledky GK při nastavení grafiky Ultra 6. Vliv procesoru na hru při nastavení Standard
7. Vliv procesoru na hru při nastavení Ultra 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Ačkoliv bylo vydání plné verze ArmA III odloženo až na podzim, můžete si třetí díl vojenské střílečky zahrát už dnes. Když si koupíte hru už teď, získáte přístup do alfa verze. Protože je o ni velký zájem, změřili jsme hardwarové nároky. Při nejvyšším nastavení detailů jsou také sice vysoké, po snížení však ArmA III běží plynule i na průměrném PC.

Reklama
Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Původně měl třetí díl vojenského polo simulátoru vyjít už na konci minulého roku. Následně však došlo k posunutí data vydání na jaro a před nedávnem bylo datum vydání hry opět odloženo — tentokrát na podzim. Přesto si už dnes můžete Armu III zahrát. Není kvůli tomu přitom potřeba chodit na warezová fóra a hledat uniklé verze hry. Alfa verze třetí Army totiž vyšla oficiálně na začátku března a koupit si ji můžete přes internetovou distribuční službu Steam. Cenu vývojáři stanovili na 25 euro za samotnou alfa verzi, případně 40 euro za kompletní balík Digital Deluxe. Ten obsahuje přístup do alfa verze, později plánované beta verze a samozřejmě i licenci na plnou verzi hry.

Počítačové hry řady ArmA jsou vyvíjené českými vývojáři z pražského studia Bohemia Interactive Studio, které patří společně s 2K Czech (dříve Illusion Softworks) mezi neznámější a nejúspěšnější české tvůrce her. Jejich prvotinou nebylo nic menšího než slavná střílečka Operace Flashpoint z roku 2001. Už tato více než deset let stará hra běžela na technologii vlastní výroby Real Virtuality, jehož vývoj dodnes neskončil. Současná ArmA II běží na jeho třetí generaci a pro chystanou Armu III je vyvíjena čtvrtá generace této technologie.

ArmA II před necelými čtyřmi roky překvapila vynikajícím vizuálním zpracováním, grafika byla na svou dobu místy až neuvěřitelná. Ruku v ruce se s tím však nesly extrémní hardwarové nároky. Na nejvyšší nastavení detailů hru nerozběhaly ani nejvýkonnější počítače současnosti a často nepomohlo ani dramatické snížení detailů. Problém byl totiž především s nároky na výkon procesoru.

U Army III je zřejmé, že se vývojáři vydali trochu jinou cestou. Grafika hry je už u v současné alfa verze na velmi dobré úrovni a proti předchůdci je znát pokrok směrem kupředu. Současně však byl kladen větší důraz na optimalizaci hry. Osobně se domnívám, že s postupujícím vývojem hry se bude grafika Army III zlepšovat už jen mírně (pokud vůbec) a důraz bude kladen především na optimalizaci pro slabší počítače. Majitelé highendových sestav však nemusí tesknit, při nejvyšším nastavení detailů vypadá Arma 3 velmi dobře. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama